Forum "Sztolnie" Strona Główna  
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 Wrocławskie Metro Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
BSWolf




Dołączył: 15 Gru 2008
Posty: 745 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 16:57, 27 Mar 2009 Powrót do góry

Stary dworzec na Malachowskiego. Tam jest podlany tunel na miedzytorze. uzywany byl jako schron przeciwlotniczy, wejscie wyglada jak do garazu.
Zobacz profil autora
Slepy8




Dołączył: 25 Mar 2009
Posty: 11 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 17:07, 27 Mar 2009 Powrót do góry

Dzieki za wyjaśnienie
Zobacz profil autora
Asia1




Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 220 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 9:39, 04 Kwi 2009 Powrót do góry

Czego szukamy ? Temat Wrocławia trochę się rozjechał. Dyskusja nie bardzo wiadomo o czym ? Czy dyskutujący chcą udowodnić sobie lub tez nie -istnienie: metra, tunelu, podziemnego dworca, a może peronu, schronu, szpitala, czy też nawet całego podziemnego miasta. To są zupełnie inne sprawy. To samo dotyczy terminu Dworzec Główny. To bardzo szerokie pojecie i potencjalnie kilkadziesiąt hektarów terenu, nie należy je zamykać tylko do budynku stacyjnego. Penetracja wokół nowego budynku dworca i peronów o niczym nie przesądza. Wiadomo że nie bardzo istniał możliwość techniczne budowy pod budynkiem dworcowym i peronami niższych, podziemnych torowisk. Musiały by one znajdować się bardzo głęboko pod ziemia, aby jeżdżące górą pociągi nie powodowały obsypywania się takiego podziemnego dworca (peronu) . Podziemny peron, nie może znajdować się 5m pod aktualnie istniejącymi torowiskami, nawet 10 m, biorąc pod uwagę wysokość torowiska to i tak mało. BUDYNEK dworca centralnego to nawet nie 5% terenu należącego do Dworca Głównego. Dworzec główny to setki bocznic kolejowych, torowisk, to także teren starego dworca głównego (pasażerskiego), głównego dworca towarowego, placu węglowego, kolejowych warsztatów remontowych, budynku dyrekcji kolei. Wiadomo wszystkim, że przed budynkiem dworcowym pobudowano schron, wiadomo od zawsze było o przejściach pod peronami i nawet o tym pocztowym i do kiosków. Są dostępne fizycznie, są nawet zaznaczone na starych planach w prospektach dla podróżnych. W związku z zbliżającymi się mistrzostwami i obowiązkami jakie wziął na siebie Wrocław, Budynek dworcowy ma zostać gruntownie zmodernizowany, wykonano już stosowne odwierty, badania radarowe, zgromadzono dokumentacje. Ale TO WSZYSTKO DOTYCZY TYLKO BUDYNKU DWORCOWEGO I NAJBLIZSZYCH MU OKOLIC , nie całego węzła Wrocław Główny.
Badanie te nie zmieniły niczego. Otwarta jest sprawa co właściwie spodziewamy się znaleźć, czy w obrębie Dworca Głównego. W jakim kontekście rozumiemy Dworzec Główny,- jako budynek stacyjny czy jako cały węzeł.
Zobacz profil autora
WPR
Administrator



Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 674 Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 10:50, 04 Kwi 2009 Powrót do góry

Hejka !
Nie chce mnie się pisać od nowa tego co kiedyś pisałem na forum Tropicieli Tajemnic więc pozwolę sobie zacytować samego siebie. Tam nie otrzymałem satysfakcjonującej odpowiedzi na moje pytania. Może tutaj ktoś napisze. Dyskusja w sumie się dubluje z tamtą ale ... kto wie, moż jej owoce będą ciekawsze

Cytat:
odnośnie niemieckiej przemyślności i budowaniu nieprzeliczonych kilometrów autostrad - powód tak szybkich prac nie tkwi w nadprzyrodzonych zdolnościach rasy panów tylko w totalnej ruinie niemieckiej gospodarki
autostrady zostały wybudowane tak szybko ponieważ uruchomiono program robót publicznych .... podejrzewam że gdyby nie kryzys lat 20 to niemcy nie wybudowali by aż tak dużo
inna sprawa że mimo zdolności inżynierskich ... niemcy przedwojnia to generalnie moim skromnym zdaniem w durzej mierze banda oszołomów i mitomanów .... ale nawet mimo tego ... że byli zdolni do topienia potężnych kwot w z gruntu bezsensownych projektach.... wierze w iskierke jakiegoś pomyślunku
zatem.... po co ? po co w breslau miała by powstać jakakolwiek infrastruktura podziemna ?
nie mam na myśli instalacji podziemnych typu schrony ani kilku fabryk które też posiadały jakieś budowle podziemne
mówie tu o infrastrukturze podziemnej w skali miasta ?
nie ma takiego celu jakiemu coś takiego miało by służyć


Cytat:

ja nie uważam że metro jest bez sensu - być może niejasno sie wypowie ziałem - przepraszam
- chodzi mi o to że gdyby było jakieś metro w breslau to byśmy o nim wiedzieli że chociaż było budowane - bo myśląc metro mam na myśli obiekt cywilny który buduje się w miarę oficjalnie - takich prac o ile mi wiadomo nie prowadzono a pewnie odbywały by się z wielką pompą bo to zawsze powód do chwalenia się dla władz
- moim zdaniem metro było w breslau niepotrzebne bo to miasto nie miało takiego natężenia ruchu a koszty budowy metra są potworne zwłaszcza w tak cięzkim terenie jak we Wrocławiu - więc nie było zasadności ekonomiczno/drogowej by to robić
- obiekt wojskowy ? tunel z dworca na partynice ? po co ? było świetne połączenie kolejowe a w czasach gdy była by możliwość budowania takiego obiektu nie było zagrożenia bombowego które by uzasadniało wydawanie kupy kasy na taki obiekt, taniej było by wybudowac chociażby specjalną wojskową obwodnicę kolejową jeżeli już chciano mieć jakieś ekstra tory tylko dla tajnych pociągów. jaki byłby sens budowania stacji przeładunkowej na dworcu głównym by potem pod ziemią wozić pociągi gdzieś na obrzeża miasta ?
- jestem w stanie uwierzyć w jakis schron kolejowy który nie jest obecnie znany - tak... taki tunel który ma może 200-300 metrów może gdzieś sobie czeka na odkrycie gdzieś na partynicach czy gdziekolwiek indziej we Wrocławiu ... ale to nie metro ani tunel wojskowy .... bo znowu pytanie - po co ?
- można powiedzieć że tunel kolejowy miał zabezpieczać przed bombardowaniem... ale bombardowania zniszczyły by też infrastrukturę wokoło miatsa więc co by woziły te pociągi ? śrubki z jednego końca miasta na drugi z przesiadką na głównym dworcu ?
zażartuje i zapytam :
to co bedziesz woził na partynice metrem z dworca, skoro nic na niego nie dojedzie? kanapki z McDonalda?
nie widze tutaj podstaw ekonomicznych i praktycznych... mcdonalda wtedy jeszcze nie było ...
moje pytanie dotyczące metra czy innego połączenia na taką skalę brzmi :
po co ? czemu by miało służyć ? być by być ?



Cytat:
permanentny brak znajomości lokalizacji bunkra hitlera ma genezę w tym że tajne obiekty magicznie sie dematerializują po wojnie ale w tym że rosjanie chcieli zatrzeć wszystkie ślady po ostatnich dniach życia wodza III rzeszy
jego szczątek też nie odnajdziesz
bunkier jak i np. kości hitlera były by obiektami kultu nazistów a chciano zatrzeć wszystkie ślady jakie się da
nie ma więc w sumie większego problemu by po wojnie zmazać z kart historii obiekt ściśle tajny o którym zwykły niemiec nie miał pojęcia
Ci którzy wiedzieli albo nie byli by w stanie trafic tam bo rejon został zrównany do ziemi a jeśli ktoś się znalazł kto wiedział - siedział cicho bo groziła czapa od kacapów
ale ... mimo wszystko nie jest to argument popierający hipotezy o metrze we wrocku itp
moje pytanie po raz kolejny do zwolenników tej teorii
czy jesteście w stanie udowodnić w kilku punktach czemu by miał służyć taki obiekt akurat w Breslau ?
tylko proszę nie przytaczac argumentów że gdzieś na dalekiej zimnej syberii czy gdzieś w zepsutych stanach zjednoczonych są podziemne miasta
moim zdaniem argument "że po górą Cheyenne jest NORAD" nie dowodzi że pod wzgórzem andersa będzie analogiczny obiekt - tylko dlatego że oba miejsca wznoszą się nad poziom gruntu

moim zdaniem - najpierw trzeba się zastanowić po co miałby istnieć obiekt typu "metro" lub jakaś gigantyczna rozbudowana infrastruktura

( jak powiedziałem przyjmuje istnienie obiektów celowych jak szpitale, sztaby, zakłady produkcyjne, schrony )

tak więc kolejny raz - można w punkcikach jak chłop krowie na rowie ?

tunel samochodowo kolejowy pod Wrocławiem był potrzebny bo :
1......
2......
3......
itd
Zobacz profil autora
BSWolf




Dołączył: 15 Gru 2008
Posty: 745 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 11:05, 04 Kwi 2009 Powrót do góry

A na moje oko to nie spodziewalbym sie juz rewelacji w dziedzinie podziemnych peronow, do tej pory bylo dosyc jednoglosnie wyrazone, jest schron a w nim dojscia do innych poziomow zalanych etc. Tymczasem okazuje sie ze pod schronem i generalnie pod tym calym placem nic nie ma, tak jak powiedziales, wykonano na potrzeby przebudowy odwierty bodajze do 27 metrow i to calkiem sporo odwiertow, i nic.
Przypominam, wszelkie ustne relacje stwierdzaja, obreb budynku nowego dworca pasazerskiego i/lub placu przed nim, Dyrekcja Kolei tez ani jako budynek ani na swojej posesji nie posiada zadnych schronow innych niz znane z pozostalych czesci Wroclawia. Pod samym budynkiem, DOKP znajduje sie przerobiona na schron o duzej wytrzymalosci piwnica, gdzie do tej pory zachowaly sie niemieckie napisy, schron ten podzielony byl na kilka przedzialow na 50 osob, nie pamietam dokladnie ile tych przedzialow bylo, w kazdym razie w kazdym rogu budynku jest wyjscie ewakuacyjne z tego schronu.
Generalnie zaczyna sie robic troche smiesznie, bo obserwujac ostatnie 2-3 lata dyskusji moge dojsc do wniosku ze miejsce o ktorym mowa dostalo nagle nog i ucieklo polozyc sie gdzie indziej.
BTW. Nie wspomnialem moze o tym dotychczas, a jesli tak to moglem zapomniec, zdarza sie, warto byloby na chwile powrocic, do jedynej sugerowanej instalacji na powierzchni, sugerowanej zwlaszcza, nazwijmy tego pana, kurtuazyjnie Krausem, to budynek na przeciwskarpie fosy przy rogu Podwala i Kollataja, wizyta w archiwum budowalnym rozwiewa wszelkie watpliwosci, jest to budka z mlekiem, wzniesiona na projekcie Konwiarza w 1910 roku, dolna kondygnacja miesci nie zawory, ktorymi odcina sie doplyw do zalanej czesci dworca (schronu przed dworcem, bo o tym byla mowa caly czas w relacjach, pamietajmy!)ale zawory gazowe.
Przypominam ze w Breslau oddawano akurat wtedy Most Grunwaldzki, a w Rzeszy rzadzil kaiser, chodzili panowie w helmach z pioropuszami, pociagi na pare byly codziennoscia, a wynalazek von Siemensa byl jeszcze bardzo mloda ale kosztowna zabawka, Adolf Hitler zas byl dobrze zapowiadajacym sie artysta Laughing .
A wiec nie snilo sie nikomu budowanie kolei podziemnej we Wroclawiu dla celow militarnych, chociaz faktycznie, w czerwcu tamtego roku ogloszono Wroclaw twierdza, ale na czym sie ta twierdza opierala ! wal kolejowy jako rdzen i poniekad wal artylerii, i miedzypolowe schrony piechoty rozbudowane do roli fortow.

Co zas do innych sugerowanych lokalizacji, jak reszta wezla, owszem mozliwe ze sa tam jakies duze kubatury podziemne, pobiezna wizja terenowa tego nie wykazala (Chociaz oczywiscie nie wszystko taka wizja moze wykazac) w miejscach o ktorych mowisz sa schrony przeciwlotnicze.

Moze by tak poparcie relacja ?


Ostatnio zmieniony przez BSWolf dnia Sob 11:57, 04 Kwi 2009, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Asia1




Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 220 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 11:57, 04 Kwi 2009 Powrót do góry

Może budowa podziemnego peronu była wynikiem konieczności i zbiegu szprzyjających okoliczności. W trakcie budowy nowego budynku dworca funkcjonowały równolegle dwa dworce (stary i nowy). Gdy przystąpiono do budowy kolejnych stanowisk peronowych, nadsypano wiele m3 gruntu podnosząc torowiska przy nowym dworcu. Powód ???. Pociągi były coraz cięższe i przewoziły wieksze ładunki, grunt w miejscach zasypanych stawów siadał. Może wtedy zasypano też stary peron, ale ze względu że nie jeździły nad nim pociągi obudowano go cegłą i tak powstał podziemny peron PRZY dworcu głownym. Tworząc dzięki sprzyjającym okolicznością dodatkowy element twierdzy. Nie musiało to być głośne przedsięwzięcie typu metro, czy kolejny budowany podziemny dworzec, ale zbieg sprzyjających okoliczności by takie rozwiązanie zastosować. Torowisko w relacji do nadsypanych sąsiednich torowisk znajdowało sie w dole, stanowił coś o wyglądzie krytej drogi dla pociągu pancernego. Zakrycie takiego torowiska i włączenie go do systemu twierdzy, nie musiało być odnotowane w archiwach miejskich. Nie była to tez wielka i kosztowna inwestycja. Przedsięwzięcie mogło być utajnione i śladów należało by szukac raczej w planach dotyczących fortyfikacji, lub Pruskich Kolei jako właściciela terenu.


Ostatnio zmieniony przez Asia1 dnia Sob 12:02, 04 Kwi 2009, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
BSWolf




Dołączył: 15 Gru 2008
Posty: 745 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 12:11, 04 Kwi 2009 Powrót do góry

Czyli masz na mysli cos w stylu "schronu pogotowia" dla pociagu pancernego ktory w razie czego zjawial by sie na nasypie kolejowym ?
Ciekawy pomysl, ale jak mowie, w nasypach od Malachowskiego (wiadukt) do Komandorskiej (wiadukt) nie ma takich podziemii, co zas tyczy sie rejonu Lokomotywowni, to tam nie wystepowaly juz praktycznie nasypy, ale faktycznie, takie peron moglby istniec.
Zobacz profil autora
WPR
Administrator



Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 674 Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 12:20, 04 Kwi 2009 Powrót do góry

Jedyne podziemia w lokomotywowni jakie obecnie są znane i wykorzystywane to jebitne zapadnie używane do naprawy lokomotyw, wymiany wózków i inne takie
tak mi się przypomniało że coś takiego tam jest Smile
Zobacz profil autora
Asia1




Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 220 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 12:51, 04 Kwi 2009 Powrót do góry

Z punktu widzenia wojskowego i strategicznego jako Dworzec Wrocław Główny uważano cały obszar w granicach białych linii. Co się tyczy badań „eksploracyjnych” tu prezentowanych, obejmują one głównie obszar zaznaczony na czerwono. Wink
[link widoczny dla zalogowanych]
Zobacz profil autora
BSWolf




Dołączył: 15 Gru 2008
Posty: 745 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 14:02, 04 Kwi 2009 Powrót do góry

No tak, w zasadzie rozszerzylbym nieco obszar ktory zaznaczyles, ale dlaczego piszesz "eksploracyjnych" ?

Przy okazji to nie spotkalem sie z relacja ktora by mowila o jakims odpompowywaniu, wchodzeniu, czy wedrowaniu po podziemiach w rejonie starego dworca towarowego, czy tez lokomotywowni. Za to wszystkie te legendy skupiaja sie we zachodniej czesci zaznaczonego na bialo obszaru. Wspomniales o mozliwosci budowania podziemnego peronu w latach poprzedzajacych pierwsza wojne swiatowa, ale dla tego okresu zdjecie ktore prezentujesz, a wlasciwe wazne obiekty strategicznie mialy minimalnie wprawdzie, ale inny ksztalt, zreszta numery celow tam przedstawionych dawno juz zostaly rozszyfrowane.


Dalej nie upieram sie ze nie masz racji, bo byc moze masz, z tym ze na razie nie widze tutaj solidnego oparcia w obecnej rzeczywistosci, lub swietle materialow archiwalnych.

Warto dodac ze zdjecie ktore przytaczasz, dotyczy bardziej tego jak "zrobic tak zeby dworzec przestal dzialac", i mysle ze sporo to wyjasnia, w kazdym razie, tak jak mowilem, od wiaduktu na Stawowej, a w sumie to nawet do wiaduktu na Komandorskiej, az po wiadukt na Pułaskiego/Malachowskiego, nie ma takiej instalacji. To samo dotyczy calosci posesji DOKP (budynek i teren za nim).


Ostatnio zmieniony przez BSWolf dnia Sob 17:05, 04 Kwi 2009, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Asia1




Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 220 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 18:26, 04 Kwi 2009 Powrót do góry

BSWolf- pytasz czemu piszesz "eksploracyjnych" ? Nie wiem jak traktować te badania dlatego pisze w cudzysłowie.
Oczywiście te zdjęcie nie przedstawia, tunelu, ani nawet układu torów z lat 60 XIX w. To popularne zdjęcie dworca z II WŚ wyznaczające cele, z tysiąc razy publikowane w Internecie. Przedstawiłem je aby pokazać jak szeroko wojskowi traktowali obszar dworca, a to nie wszystko jak sam zauważył BSWolf. Wcześniej sam wspominałem o budynku Dyrekcji, placu węglowym, zmiany w torowisku zaszły ogromne jak i od strony starego miasta, jak i od strony Browaru. Idea
Te zdjęcie pokazuje tylko ogrom infrastruktury kolejowej Dworca Wrocław i ma wykazać że sam budynek stacji i perony to nie wszystko. Fakt większość tak to postrzega dworzec, jak pasażerowie PKP, kupujący bilet. Tak go postrzegali dziennikarze i inni lamerzy opowiadający zasłyszane ploteczki. Jeżeli gdzieś coś usłyszeli o podziemiach dworca, to lokalizował je tam gdzie kupowali bilety, bo tak postrzegali dworzec.
Może są i nieznane tunele, przecież stary dworzec pewnie też miał tunele peronowe. Laughing

PS Tak na marginesie jakie znamy żrodla mówiące o tym że podziemny dworzec, peron tunel znajduje się pod budynkiem dworca ? Zaznaczam telewizja kłamie codzieńńie, gazety się mylą przynajmniej raz na tydzień.Idea


Ostatnio zmieniony przez Asia1 dnia Sob 19:42, 04 Kwi 2009, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
BSWolf




Dołączył: 15 Gru 2008
Posty: 745 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 19:12, 04 Kwi 2009 Powrót do góry

tak dokladnie, stary dworzec mial tunel peronowy, przebudowano go potem na to co jest na Malachowskiego, tunel na miedzytorze zalany woda, ale az sie chyba pokusze o wycieczke do archiwum budowlanego zobaczyc, jak wygladal dokladnie stary dworzec.

Jesli chodzi o dziennikarzy i klechdy miejscowe, to one twierdza jasno zalane poziomy=schron przed dworcem.
I obalenie lub potwierdzenie tego mitu wzielismy sobie za cel, choc po fakcie wiadome osoby stwierdzily ze nie mialo to sensu, bo od razu wiadomo co tam jest i bylo. I mit o rozbudowanych podziemiach w tym rejonie udalo sie obalic.

Tak jak mowie ze swojej strony odnosze wrazenie ze to o czym sie mowilo w kwestii Dworca dostalo nog i przeszlo 200 - 300 metrow w strone Krakowskiej, mysle ze jak skonczymy to co teraz mamy do zrobienia, a mamy zastoj na 200m to wrocimy zbadac rejon krakowskiej.
Ale generalnie dalej ciekawi mnie skad przeswiadczenie, lub wiadomosci ze tam jest cos takiego ?


Ostatnio zmieniony przez BSWolf dnia Sob 19:18, 04 Kwi 2009, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Gość






PostWysłany: Sob 19:19, 04 Kwi 2009 Powrót do góry

siemaaaaaaaaa!
sa na pewno jak kiedys nie wysiadslem w olesnicy to mi gosciu powiedzial ze jestemn we wrocku w metro i tpo jest ok siema1111

Piszesz nie pij - pijesz nie pisz, nastepny taki post usune. moderator.
Asia1




Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 220 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 20:17, 04 Kwi 2009 Powrót do góry

Gelb z tym metrem to sobie daj spokój. Jak się uprzesz to je znajdziesz, ale to nie to o czym wszyscy marzą. Metro to kolej miejska. Może biec w podziemnych tunelach, ale i na powierzchni, może nawet być koleją napowietrzną wiszącą na przęślach nad ulicami miasta. Granice definicji metra są bardzo płynne. Najważniejsze to to, że IFRASTRUKTURA SIECI MUSI BYĆ WŁASNOŚCIĄ MIASTA, a nie spółki kolejowej typu Pruskie Koleje czy PKP. Więc metra we Wrocławiu nie ma i nie było. Idea

BSWolfi wiem że stary dworzec miał tunel peronowy, ale nie wiem czy wiesz że i na towarowym były tunele peronowe (no pod torami Wink ).


Ostatnio zmieniony przez Asia1 dnia Sob 20:22, 04 Kwi 2009, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
BSWolf




Dołączył: 15 Gru 2008
Posty: 745 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 20:50, 04 Kwi 2009 Powrót do góry

Nie wiedzialem, dzieki za info.
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)