Forum "Sztolnie" Strona Główna  
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 [Ścinawka Średnia] Cmentarz starych parowozów Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Slaworow
Administrator



Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 3208 Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław - Oder Vorstadt

PostWysłany: Pon 17:30, 01 Gru 2008 Powrót do góry

W Ścinawce Średniej - miejscowości znajdującej się na linii kolejowej Wałbrzych - Kłodzko, znajduje się cmentarzysko starych parowozów. Kiedyś był tu jeden z największych w tym rejonie węzłów kolejowych. Odchodziły stąd pociągi do Kłodzka, Wałbrzycha, Srebrnej Góry, Dzierżoniowa (kolej Sowiogórska) a także do Radkowa (kolej Stołowogórska). Dziś rzadko kiedy przejedzie jakiś pociąg. Przewozy pasażerskie zlikwidowano, tory powoli porasta trawa a infrastruktura kolejowa ulega stopniowej dewastacji. PKP zamierza wprowadzić na pewnym odcinku linii kolejowej Wałbrzych - Nowa Ruda prędkość szlakową 0 km, co oznacza kompletne wyłączenie linii z użytku.


Informacje ze strony[link widoczny dla zalogowanych]
Cytat:
Wraki parowozów serii TKt48 i Pt47 trafiły do Ścinawki ok. 1993 roku z Kłodzka po likwidacji tamtejszej parowozowni i po upadku koncepcji utworzenia drugiego, równoległego do Jaworzyny skansenu parowozów. Część parowozów (głównie tekatki) znalazła się na rumowisku ściągnięta z Kudowy . Dziś zostały tam: TKt48-11, -20, -73, -100 oraz Pt47-17 i -44. W 1993 roku stały jeszcze Pt47-78 i TKt48-100, -116, -155 oraz niewielki pług. Pt47-78 oraz TKt48-100 trafiły do Jaworzyny Śl. jako dawcy części do tamtejszych sprawnych parowozów. Wraki stoją na torze odstawczym układu należącego kiedyś do ścinawskiego Małego Dworca, przy wyjeździe na Radków. Pojazdy, które niegdyś posiadały własną duszę i dumnie sunęły po stalowych drogach stoją teraz martwe ulegając powolnemu można by rzec naturalnemu rozkładowi.
Zobacz profil autora
Slaworow
Administrator



Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 3208 Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław - Oder Vorstadt

PostWysłany: Pon 18:07, 01 Gru 2008 Powrót do góry

Kilka zdjęć tego miejsca, pochodzących z cytowanej wyżej strony

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Zobacz profil autora
koral




Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 148 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 0:58, 03 Sty 2009 Powrót do góry

Świetne zdjęcia. Słyszałem że w okolicach Jedliny Zdroju jest coś podobnego.
Zobacz profil autora
Gość






PostWysłany: Czw 16:28, 12 Lut 2009 Powrót do góry

Slaworow napisał:
PKP zamierza wprowadzić na pewnym odcinku linii kolejowej Wałbrzych - Nowa Ruda prędkość szlakową 0 km, co oznacza kompletne wyłączenie linii z użytku.
[/quote]

mala poprawka w tym momecie PKP przewozy Dolnoslaskie czy cos takiego wprowadzily 2 czy 3 polaczenia Wałbrzych Miasto - Kłodzko Wink

Pozdrawiam:)
Slaworow
Administrator



Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 3208 Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław - Oder Vorstadt

PostWysłany: Czw 17:13, 12 Lut 2009 Powrót do góry

^^ na cale szczęście PKP wydarto jakimś cudem tą linię kolejową i po przeprowadzeniu drobnych remontów połaczenie uruchomił Urząd Marszałkowski. PKP twierdziło, że im się wznawiać połączeń nie opłacało. Jestem za tym aby coraz więcej linii przejmowały samorządy.
Zobacz profil autora
BSWolf




Dołączył: 15 Gru 2008
Posty: 745 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 20:39, 12 Lut 2009 Powrót do góry

wszystko wyglada super i ok, dopoki sie nie okazuje ze budowa kilometra torow kosztuje 16 milionow zlotych Laughing a tyle ponoc kosztuje.
Zobacz profil autora
Slaworow
Administrator



Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 3208 Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław - Oder Vorstadt

PostWysłany: Czw 21:13, 12 Lut 2009 Powrót do góry

Nawet jeśli to prawda, to i tak taniej niż autostrady, których cena za 1km po prostu oszałamia. Dla przykładu (ceny zaokrąglone zawierające podatek vat):

A4 Kraków-Szarów - 42 mln
A1 Sosnica-Bełk - 72 mln
A1 Świerklany - Gorzyczki - 85 mln
A8 AOW - 127 mln

za 1 kilometr rzecz jasna. Najdłuższy odcinek autostrady budowany obecnie w Polsce to A1 Grudziądz - Toruń i całe 62.4 km. Ale jest to odcinek budowany w systemie noncesyjnym, co ocnacza że od razu bulimy za przejazd.
Najdłuższy odcinek autostrady budowany w systemie tradycyjnym, czyli takim, że jakiś czas będziemy jeździć za darmo, zanim wybiorą operatora, to A4 Zgorzelec - Krzyżowa 49.7 km za jedyne 29 mln zł za 1km (ale to jeszcze cena sprzed dwuletniego boomu inwestycyjnego w PL, po którym już śladu nie ma)
Zobacz profil autora
BSWolf




Dołączył: 15 Gru 2008
Posty: 745 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 21:21, 12 Lut 2009 Powrót do góry

hmm wiec w sumie bardziej sie oplaca budowac tory kolejowe, z jakis wzgledow sie jednak tego nie robi, ciekawe, w sumie pociagiem mozna jednorazowo przewiezc znacznie wiecej produktow i osob na wskazana odleglosc...

Ciekawe czy z tego cmentarzyska jeszcze cos zostalo ? interesujace te fabryczki w tle, ciekawe czy czynne, pewnie nie.
Zobacz profil autora
WPR
Administrator



Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 674 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 21:24, 12 Lut 2009 Powrót do góry

najzabawniejsze jest to że wszyscy klną i narzekają na PKP
że bilety za drogie, żę nędza, że nic nie robią
tak
zgadza się
nędza
ale mało kto wie że na CAŁYM ŚWIECIE od moskwy, przez Warszawę, berlin po nowy jork kolej pasażerska jest deficytowa
przychody przynoszą tylko przewozy towarowe i pociągi typu IC ( drogie ekspresy )
wszystkie cywilizowane państwa dokładają do przewozów pasażerskich bo to strategiczna sprawa
w PL też jest przewidziana spora dotacja
ale przez wiele lat kolej nie odstawała ani złotówki z pieniędzy obiecanych w budżecie
to są informacje z pewnego źródła
nie wiem jak jest teraz
ale teraz nie ma już prawie co zbierać
uważam że odpowiedzialnych za taką kolej rzeczy powinno się osądzić co jak wiemy nigdy nie nastąpi
stan PKP oprócz karygodnego fatalnego systemu zarządzania i marnotrawienia sporego potencjału jest również wynikiem niedofinansowania a "z pustego i salomon nie naleje"
następnym razem jak będziemy kląć na PKP wspomnijmy że to niestety wina najwyższych władz państwowych a nie kolejarzy czy firmy jako takiej, zresztą kolej teraz to już nie jest monolit tylko zbiorowisko wielu spółek
generalnie żenada i płakać się chce bo utracono naprawdę potężną firmę z olbrzymim zapleczem sprzętowo technicznym i kapitałem ludzkim...
a mogło być tak pięknie
Zobacz profil autora
Slaworow
Administrator



Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 3208 Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław - Oder Vorstadt

PostWysłany: Czw 21:40, 12 Lut 2009 Powrót do góry

^^ Co to za pewne źródło? Sam budżet mówi co innego, co roku jest olbrzymia dotacja do przewozów, chociaż może nie taka jak za komuny. A zadymy z tego tytułu (tj. że kolejarze chcą więcej, rząd nie ma itd...) pamiętam od dawna. Jeszcze jak podejmowano decyzję o finansowaniu AOW z budżetu i na cel przygotowania budowy rząd Millera przeznaczył z tego co pamiętam 200 mln to pojawiły się głosy (m.in. ze strony PSL) żeby część tej kasy przeznaczyć na kolej.

Pięknie nie mogło być bo PKP to bastion komuny, to jest chyba najwolniej zmieniająca się instytucja państwowa ze wszystkich. Teraz wielkim wysiłkiem wydziera im się linie kolejowe dla samorządów i bardzo dobrze, że się tak dzieje

Cytat:
na CAŁYM ŚWIECIE od moskwy, przez Warszawę, berlin po nowy jork kolej pasażerska jest deficytowa

Istnieje taka kolejowa firma czeska (zapomnialem teraz nazwy), która jest zainteresowana wkroczeniem na polski rynek i obsługą linii kolejowych takich jak Harrachov- Szklarska Poręba - Jelenia Góra czy Zacler - Lubawka - Kamienna Góra. Istnieje też taka jedna firma brytyjska która swego czasu wygrała przetarg na przewozy pasażerskie w województwie Warmińsko - Mazurskim. Jak rozumiem obie formy robią to po to, żeby zanotować straty?
Zobacz profil autora
tegroup




Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 710 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piastowski Breslau

PostWysłany: Czw 21:42, 12 Lut 2009 Powrót do góry

Ja bym się losem PKP nie rozczulał: komuna w czystej formie! A torów u nas nie trzeba budować (oprócz szybkiej kolei, ale to pieśń odległej przyszłości) - wystarczy utrzymać stare linie...
Zobacz profil autora
Gość






PostWysłany: Czw 21:49, 12 Lut 2009 Powrót do góry

co do przewozow owszem koleja sie oplaca przewozic produkty bo jest tanio itp pod warunkiem ze miejsce docelowe ma trakcje i mozna bezposrednio tam dotrzec poniewaz w cene przewozu pozniej dochodzi przeladunek wynajecie innego przewozy ktore przewiezie towar z miejsca rozladunku do miejsca docelowego wiedz nie zawsze jest tak ze koleja sie oplaca...
Kobi
Administrator



Dołączył: 18 Paź 2008
Posty: 405 Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 21:50, 12 Lut 2009 Powrót do góry

WPR napisał:

ale mało kto wie że na CAŁYM ŚWIECIE od moskwy, przez Warszawę, berlin po nowy jork kolej pasażerska jest deficytowa

(...)

generalnie żenada i płakać się chce bo utracono naprawdę potężną firmę z olbrzymim zapleczem sprzętowo technicznym i kapitałem ludzkim...
a mogło być tak pięknie


No to tak na chłopski rozum - skoro jest deficytowa to chyba dobrze, że utracono Wink ?...

Skoro firmie w mniejszej skali opłaca się to, co nie opłaca się molochowi to nie idzie czasem ku dobremu Laughing ?
Zobacz profil autora
Slaworow
Administrator



Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 3208 Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław - Oder Vorstadt

PostWysłany: Czw 21:53, 12 Lut 2009 Powrót do góry

BSWolf napisał:
Ciekawe czy z tego cmentarzyska jeszcze cos zostalo ? interesujace te fabryczki w tle, ciekawe czy czynne, pewnie nie.


Z tego co mi wiadomo, wszystko jeszcze stoi.

Te fabryczki to cegielnia, obecnie nie funkcjonująca, natomiast największy budynek z czerwonej cegły klinkierowej widziany na zdjęciach to budynek dworca. Jakby iść od tych parowozów w kierunku Gór Stołowych Głównym Szlakiem Sudeckim to po drodze jest jeszcze dawna odlewnia żeliwa - też piękny zabytek, nie wiem w jakim stanie. Jak tam byłem ostatnio w czerwcu 2004 roku to była w stanie ... kiepskim i chyba nie odbywała się tam już żadna produkcja. Zabłąkałem się tam przypadkowo bo szlak był beznadziejnie oznakowany.

W ścinawce obok cegielni i odlewni żeliwa był jeszcze zakład przerobu piaskowca i elektrownia (zdemontowana przez ruskich i wywieziona w piździec).
Zobacz profil autora
WPR
Administrator



Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 674 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 22:12, 12 Lut 2009 Powrót do góry

slaworow
co do dotacji to wiem jak to było przez wiele lat bo pewna osoba z mojej rodziny pracowala na koleji - pieniazki na papierze to jedna sprawa a kasa na koncie to druga
co do firm ktore wchodza na rynek ...
nie wiem co w tej chwili odpowiedziec - musialbym zapytac
moze przesadzilem piszac wszystkie przewozy pasazerskie
jestem pewny natomiast ze na calym swiecie t przewozy sa dotowane
jak sie dowiem wiecej to napisze
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)