Forum "Sztolnie" Strona Główna  
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 Kolej na Dolnym Sląsku Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Slaworow
Administrator



Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 3208 Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław - Oder Vorstadt

PostWysłany: Wto 21:15, 24 Mar 2009 Powrót do góry

zaczynamy od mało optymistycznych wieści

Coraz mniej pociągów

Koj
Tygodnik Wałbrzyski 23.03.2009

PKP po rai kolejny likwiduje połączenia kolejowe - od zeszłego poniedziałku na dworcach pojawiły się nowe rozkłady jazdy. Zabrakło w nich dwóch dotychczasowych pociągów, trasy kolejnych zostały skrócone.

Zmiany wynikają z konieczności szukania oszczędności mówi Andrzej Piech, zastępca dyrektora wrocławskiego oddziału spółki PKP Przewozy Regionalne - Rosnące koszta spowodowały, te odnotowaliśmy deficyt większy od pionowanego, stąd decyzja o likwidacji nierentownych połączeń. Z naszej analizy wynika, te cieszyły się one najmniejszym zainteresowaniem podróżnych, mamy, więc nadzieję, te skutki zmian nie będą zbyt dotkliwe.
Od 1 kwietnia PKP Przewozy Regionalne planują kolejną zmianę rozkładu i tym razem skróceniu ulegnie trasa pociągów z Wrocławia do Szklarskiej Porębybędą dojeżdżać tylko do Jeleniej Góry, a dalej pojadą tylko w wybrane dni, trwają jeszcze rozmowy na ten temat, ale niewykluczone, ze taka decyzja zostanie podjęta zapowiada Andrzej Piech.

Zmiany w rozkładach jazdy:
Zlikwidowane połączenia:
. Wrocław Główny (odjazd o godz. 7.39) - Wałbrzych Miasto
- Wałbrzych Miasto (odjazd o godz. 10.32) Wrocław Główny

Inne zmiany:
- Wyjeżdżający dotychczas o godz. 6.49 z Jeleniej Góry pociąg do Wrocławia Głównego będzie rozpoczynał swoją trasę dopiero od stacji Wałbrzych Miasto.
- pociąg relacji Wrocław Główny (odjazd o godz. 6: 39) -Jelenia Góra będzie kursował na odcinku Wałbrzych Miasto Jelenia Góra jedynie w soboty i niedziele oraz wybrane święta.


znów się zaczyna... Sad
Zobacz profil autora
Slaworow
Administrator



Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 3208 Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław - Oder Vorstadt

PostWysłany: Wto 21:17, 24 Mar 2009 Powrót do góry

Od 1 kwietnia następujące zmiany w RJ pociągów na Dolnym Śląskim:
- kursowanie pociągów Wrocław Główny - Goerlitz - Wrocław Główny zostaje wydłużone do 31 maja
- poranna para pociągów rel. Jelenia Góra - Zgorzelec będzie kursować tylko w soboty, niedzielę i święta oraz 12.VI oprócz 12, 13.IV
- popołudniowa para tej samej relacji będzie kursować codziennie oprócz 12, 13.IV

Źródło: [link widoczny dla zalogowanych]
Zobacz profil autora
Slaworow
Administrator



Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 3208 Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław - Oder Vorstadt

PostWysłany: Sob 15:12, 26 Wrz 2009 Powrót do góry

Jak wiadomo już pewnie wszystkim, po reaktywacji linii Wałbrzych - Kłodzko, otwarto w zeszłą niedzielę linię do Trzebnicy. Wkrótce spodziewamy się uruchomienia linii Szklarska Poręba - Harrachov.

Chciałbym, aby do tego zestawu doszły jeszcze kiedyś linie Kłodzko - Stronie Śląskie oraz Jelenia Góra - Karpacz, Jelenia Góra - Kowary - Kamienna Góra, Jelenia Góra - Lubawka Smile
Zobacz profil autora
tegroup




Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 710 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piastowski Breslau

PostWysłany: Sob 16:45, 26 Wrz 2009 Powrót do góry

A jakie fajne pociągi teraz jeżdżą! Tyle, że to inicjatywa Województwa a nie PKP.
Zobacz profil autora
Slaworow
Administrator



Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 3208 Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław - Oder Vorstadt

PostWysłany: Pon 21:28, 12 Paź 2009 Powrót do góry

[link widoczny dla zalogowanych]

Dworzec do remontu

Zaniedbany dworzec kolejowy w Karpaczu odzyska dawną świetność. Miasto zamierza przeprowadzić kompleksową renowację obiektu i przywrócić mu przedwojenny kształt.

Po remoncie dworzec nie odzyska swojej pierwotnej funkcji. Nie wiadomo też, czy znajdzie się tam miejsce dla miłośników kolei, którzy przez kilka ostatnich lat opiekowali się zrujnowanym budynkiem.

Ostatni pociąg odjechał z Karpacza 9 lat temu. Spora część mieszkańców wciąż tęskni do czasów, gdy kolej kursowała tu regularnie.

Pan Wiesław z dworcem związany jest od urodzenia. Tu poznali się jego rodzice. On sam poszedł w ślady ojca i przez 20 lat pracował jako dyżurny ruchu i zawiadowca. Na zrujnowany dworzec patrzy z żalem i nostalgią.

Teraz dworzec ma zyskać nowe oblicze. Po renowacji zostanie przeniesione tu m.in. muzeum zabawek.

Dworzec musieli opuścić miłośnicy kolei, którzy dbali dotąd o budynek i organizowali wycieczki drezynami. Jak mówi Rafał Gersten - to tylko dzięki ich zaangażowaniu miasto przejęło obiekt.

Miłośnicy kolei walczą, by do Karpacza znów jeździły pociągi. Temu przeciwne są władze miasta, które jako jedyne wśród gmin położonych przy tej trasie nie chcą, by kolej wróciła na tory.


Szymon Jacyniak



I teraz pytanie - czemu władze Karpacza nie chcą mieć połączenia kolejowego z resztą świata?
Odpowiedź: bo w Karpaczu rządzą busiarze Confused
Zobacz profil autora
Gość






PostWysłany: Śro 12:35, 14 Paź 2009 Powrót do góry

Slaworow: jak nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o kase.
Tak kak mówisz, busy pewnie płacą daninę tak dużą, że miasto nie chce tego stracić.
Slaworow
Administrator



Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 3208 Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław - Oder Vorstadt

PostWysłany: Pią 13:58, 16 Paź 2009 Powrót do góry

Image

Kolej „straszy” nowym dworcem

Pięć peronów, liczne rozjazdy torowisk, podziemne przejścia do budynku dworcowego, punkty handlowe, gastronomiczne i usługowe – takie są plany Polskich Kolei Państwowych względem dotychczasowego przystanku osobowego „Kłodzko Miasto”. On miałby docelowo przejąć cały ruch pasażerski ze stacji Kłodzko Główne, która stałaby się wyłącznie obiektem towarowym.

O tym, że kolej ma daleko idące zamiary względem zapomnianego przez siebie miejsca, świadczy wystąpienie do władz miejskich z wnioskiem, aby w nowelizowanych planach zagospodarowania przestrzennego przewidziały tego rodzaju funkcje dla zdecydowanie innej stacji kłodzkiej. Te już wyszły naprzeciw tym oczekiwaniom, a nawet nieco je przyspieszyły wykonując np. parking samochodowy przy ul. Słowackiego. Ciekawi jesteśmy, ile PKP będzie potrzebować czasu, aby od pomysłu przejść do fazy realizacji zapowiedzi.

[link widoczny dla zalogowanych]
Zobacz profil autora
Slaworow
Administrator



Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 3208 Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław - Oder Vorstadt

PostWysłany: Pią 17:57, 19 Lut 2010 Powrót do góry

Image

Fotka z listopada. Trwają prace nad odbudową linii kolejowej Ścinawka Średnia - Tłumaczów - Granica (PL/CZ). Odbudowy linii na odcinku do Tłumaczowa podjął się inwestor budujący tam kamieniołom melafiru, z którego chce uzyskiwać rocznie nawet do 2 mln ton kamienia. Odbudowane zostanie 8 km linii kolejowej wraz z wiaduktem i mostem, co kosztować ma ponad 20 mln zł. Do granicy z Czechami pozostanie do odbudowania 300 metrów torowiska, natomiast po stronie czeskiej około 1,5 km. Samorządy gmin polskich i czeskich nawiązały współpracę celem odbudowy linii i wykorzystania jej do celów turystycznych.

W dalszej perspektywie planuje się uruchomienie linii kolejowej - Kolei Sudeckiej - z Niemiec przez Harrahov, Szklarską Porębę, Jelenią Górę, Wałbrzych, Mieroszów, Czechy, Tłumaczów, Kłodzko do Stronia Śląskiego.

Podróż tymi liniami będzie trwała ze sto lat Very Happy ale dobrze, że się coś dzieje.

Więcej o inwestycji można przeczytać tu:
[link widoczny dla zalogowanych]
Zobacz profil autora
Slaworow
Administrator



Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 3208 Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław - Oder Vorstadt

PostWysłany: Wto 13:51, 09 Mar 2010 Powrót do góry

Bez połączenia z Kudowy do Kłodzka

PKP Przewozy Regionalne zlikwidowały połączenie kolejowe między Kłodzkiem a Kudową. Dla turystycznych miejscowości w Kotlinie to strzał w kolano. Brak pociągów oznacza mniej turystów.

Pociąg do Kudowy poruszał się z prędkością dyliżansu i pewnie zasługiwał na wpis do księgi rekordów Guinnessa. 44 kilometry pokonywał w 2,5 godziny. Od 4 marca pociągi z Kudowy do Kłodzka nie kursują „do odwołania” - informuje tablica na dworcu w Kudowie.

Samorządy miast z Kotliny Kłodzkiej o zachowanie kolejowego połączenia ze światem walczą od lat, a każda informacja o jego likwidacji wywołuje protesty. Tak było latem 2008 roku.

Dla miejscowości żyjących z turystyki połączenie kolejowe jest na wagę złota. Polskie koleje poruszają się po błędnym kole. Pociągi wożą powietrze i przynoszą straty, ponieważ tylko pasjonaci chcą podróżować z prędkością kilkunastu kilometrów na godzinę. Szybciej się nie da bo tory są zrujnowane. Tory są zrujnowane, bo pociągi które po nich jeżdżą przynoszą wyłącznie straty. Koło się zamyka.

Niektóre linie lokalne przejmują od PKP samorządy wojewódzkie, wprowadzają nowoczesne szynobusy, remontują tory, ale i tak samorządowe spółki kolejowe przynoszą straty. Tylko w tym roku Urząd Marszałkowski we Wrocławiu dopłaci do swojej spółki - Koleje Dolnośląskie 18 mln zł.

W Polsce lokalne linie kolejowe są i jak twierdzą urzędnicy, będą skazane na publiczne dotacje i dofinansowanie z funduszy europejskich. Kosztująca ok. 60 mln zł modernizacja linii Kudowa - Kłodzko jest wpisana do Regionalnego Programu Operacyjnego. Jej remont jednak zacznie się najwcześniej na przełomie lat 2011-2012.

Albert Bystroński

bkochanek
TVP Wrocław



Na linię wprowadzono tzw. Kolejową Komunikację Zastępczą, znaną jeszcze gdzieniegdzie pod nazwą PKP Bus. Tyle by było.... parę lat temu tak zrobiono na linii do Stronia Śląskiego... i linii już nie ma. A były plany żeby przedłużyć linię do Czech (jak dawniej) i zrobić przez Czechy najkrótsze połączenie na linii Kotlina Kłodzka - Kotlina Jeleniogórska...

Za to mają znaleźć się pieniądze na bezsensowny i utopijny projekt KDP "Y", którego kosztorys sięgać ma w okolice 30 mld zł.. To jest jakiś skandal.
Zobacz profil autora
Slaworow
Administrator



Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 3208 Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław - Oder Vorstadt

PostWysłany: Śro 19:24, 17 Mar 2010 Powrót do góry

Image

Co dalej z linią do Kudowy-Zdroju?

W dniu 12 marca 2010 r. w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Dolnośląskiego przedstawiciele UMWD spotkali się z reprezentantami PKP PLK S.A. Rozmawiano o przyszłości trasy kolejowej wiodącej do Kudowy-Zdroju.



Przypomnijmy, że na początku marca kursowanie pociągu „Kamieńczyk” na odcinku od Kłodzka do Kudowy-Zdroju zostało zawieszone z powodu ustawicznych awarii lokomotyw spalinowych, powodowanych fatalnym stanem torowiska. Lokomotywy nie są bowiem przystosowane do jazdy z prędkością jednostajną 20 km/h, a taka obowiązuje na tej linii. Dodatkowe czynniki – trudny profil linii, liczne łuki i duże nachylenie, spotęgowane srogą zimą, przyniosły dużą zawodność użytkowanego taboru trakcyjnego. Autobusy zastąpiły pociąg.

Przewozy do Kudowy-Zdroju od kilku lat realizowane są w skrajnie niesprzyjających warunkach, przy technicznych parametrach urągających jakimkolwiek standardom cywilizacyjnym XXI wieku. Z uwagi na specyfikę linii, łączącej z krajem kilka ważnych kurortów turystycznych, przewozy były utrzymywane w oczekiwaniu na podjęcie przez PKP PLK działań modernizacyjnych na tym szlaku.

Zarząd Województwa Dolnośląskiego wpisał zadanie „modernizacja linii kolejowej nr 309” na indywidualną listę projektów kluczowych w Regionalnym Programie Operacyjnym Województwa Dolnośląskiego. Niestety, spółka PKP PLK S.A. zwlekała ze złożeniem wniosku. Jej przedstawiciele tłumaczyli to trudnościami ze sfinansowaniem wkładu własnego (środki z RPO WD pokrywają 85% kosztów, jedynie pozostałe 15% musi wyłożyć beneficjent). A gdy złożyła wniosek, objął on tylko odcinek Duszniki-Zdrój – Kudowa-Zdrój.

Aż do marca 2010 r. w nie było postępów w przygotowaniu tej inwestycji. Wreszcie wybrano wykonawcę studium wykonalności. W piątek (12 marca) PLK przedstawiła informację o planach modernizacji linii. Rozpocząć się ma ona nie wcześniej niż w 2011 r. i potrwać do jesieni 2012 r.

Do tego czasu pod znakiem zapytania stoi zasadność prowadzenia przewozów, z których korzysta znikoma ilość pasażerów i które generują koszty przekraczające milion zł rocznie dla tylko jednej pary pociągów. Zakład Linii Kolejowych w Wałbrzychu zgłosił do bazy technicznej sieci kolejowej POS na rozkład 2010/2011 prędkość maksymalną na szlaku Polanica-Zdrój – Kudowa-Zdrój wynoszącą 0 km/h. Oznacza to, że zarządca infrastruktury nie zakłada prowadzenia tam przewozów.

Podjęta zostanie analiza, czy do czasu przeprowadzenia modernizacji możliwe będzie wprowadzenie wyższych prędkości. Od tego zależeć będzie, czy przewoźnicy podejmą się prowadzenia ruchu pociągów generujących gigantyczne koszty przy znikomej przychodowości. Wreszcie Samorząd zabiegać będzie o modernizację całości linii, nie tylko końcowego fragmentu, i to w bliższym horyzoncie czasowym niż rok 2012.

Kolejowa komunikacja zastępcza kursować będzie przez 30 dni, do 7 kwietnia 2010 r. Do tego czasu strony zastanawiać się będą nad przyszłością połączenia.

Jednocześnie informujemy, że za realizację inwestycji w PLK na Dolnym Śląsku odpowiada pan Jerzy Dul, Dyrektor wrocławskiego oddziału Centrum Realizacji Inwestycji – tel. (0-71) 717-33-00, fax (0-71) 717-59-95, adres: ul. Joannitów 13, 50-525 Wrocław. Za dzisiejszy stan i bieżące utrzymanie linii odpowiada pan Ryszard Bakuń, Dyrektor Zakładu Linii Kolejowych (IZ) Wałbrzych – tel. (0-74) 847-78-34, fax (0-74) 889-46-53, adres pocztowy: ul. Parkowa 9, 58-302 Wałbrzych.

[link widoczny dla zalogowanych]

Image
Na zdjęciu: stacja Kudowa Zdrój
Zobacz profil autora
Slaworow
Administrator



Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 3208 Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław - Oder Vorstadt

PostWysłany: Pią 19:52, 19 Mar 2010 Powrót do góry

Image

Brakuje tylko 3 miliardów euro

Przedstawiciele spółki PKP przedstawili w czwartek ambitne plany przebudowy linii biegnącej z Międzylesia, przez Wrocław, do Szczecina. Jest już dokumentacja przedprojektowa, brakuje tylko…pieniędzy. Konkretnie około 3 miliardów euro.

Linia kolejowa Międzylesie – Wrocław – Kostrzyn – Szczecin (C-E 59) to ważny szlak komunikacyjny zarówno w krajowej, jak i międzynarodowej perspektywie. Stanowi ona łącznik między Europą Środkową i Południową a krajami skandynawskimi i nadbałtyckimi.

- Linia jest w tej chwili bardzo zdegradowana, co utrudnia rozwój ruchu towarowego i pasażerskiego oraz znacznie ogranicza prędkość pociągów – mówi Ryszard Juszczyk, dyrektor projektu przebudowy. – Składy pasażerskie mogą nią przejeżdżać z prędkością 50 – 70 km/h, a miejscami zaledwie 30 km/h.

To wszystko ma ulec zmianie. PKP planuje całkowitą przebudowę torowiska, dzięki czemu pociągi osobowe będą mogły jechać nawet 160 km/h, a towarowe 120km/h. Prace modernizacyjne obejmą także powiązaną z torowiskiem infrastrukturę, czyli remonty stacji, wiaduktów drogowych i kolejowych, tuneli i montaż specjalistycznych urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Zmniejszy się także ilość tradycyjnych przejazdów ze szlabanami, na rzecz bezpieczniejszych przejazdów dwupoziomowych.

- Dzięki modernizacji, czas przejazdu z Wrocławia do Szczecina zmniejszy się z 7 godz. 42 min. do 4 godz. 23 min, a z Wrocławia do Międzylesia z 2 godz. 3 min. do 1 godz. 27 min. – wylicza Mariusz Czarny z Zespołu ds. modernizacji linii kolejowej C-E 59.

W ciągu najbliższych kilku dni mają się zakończyć prace nad przygotowaniem dokumentacji przedprojektowej przedsięwzięcia. Jej koszt to ponad 3 mln euro, z czego 85% zostanie pokryte ze środków Unii Europejskiej. Reszta będzie pochodzić z budżetu państwa.

Kolejne etapy, czyli przygotowanie dokumentacji projektowej oraz wykonanie robót budowlanych mają zostać zakończone do 2020 roku. Nie wiadomo jednak, czy PKP uda się pozyskać na ten cel gigantyczna kwotę 3 miliardów euro.

W 2008 roku została podpisana pre-umowa z Unią Europejską, przewidująca dofinansowanie w wysokości ponad dwóch miliardów złotych na przebudowę odcinków Szczecin – Dolna Odra i Wrocław Głogów, wchodzących w skład linii C-E 59. Projekt ten znalazł się jednak na liście rezerwowej. Dopiero jego przeniesienie na listę główną umożliwi otrzymanie środków i rozpoczęcie prac. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem przedstawicieli PKP, przebudowa tych odcinków powinna się zakończyć do 2014 roku.

Co z pieniędzmi na pozostałą część inwestycji? – Liczymy na dofinansowanie z UE, ale na razie nie mamy wiedzy, w jaki sposób środki będą rozdzielana po 2014 roku – mówi Ryszard Juszczyk.

Konferencja, na której ogłoszono ambitne plany PKP, odbyła się pod hasłem „Inwestujemy w przyszłość”. Wygląda jednak na to, że jest to na razie przyszłość odległa i bardzo niepewna.

Image

[link widoczny dla zalogowanych]


Oczywiście autor się pomylił. Obecnie czas przejazdu do Międzylesia z Wrocławia wynosi średnio 2 godziny 40 minut (2 godziny to się jedzie do Kłodzka). Jeśli by skrócić ten czas do 1 godz. 30 minut to byłoby nieźle. W takim razie po remoncie do Kłodzka jechałoby się z godzinę...


Ostatnio zmieniony przez Slaworow dnia Pią 19:52, 19 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Slaworow
Administrator



Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 3208 Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław - Oder Vorstadt

PostWysłany: Sob 23:56, 03 Lip 2010 Powrót do góry

Stało się. Nareszcie ruszyły pociągi na Kolei Izerskiej.


Image
Najwyżej położona polska kolej

LINIA 65 LAT CZEKAŁA NA PRZYWRÓCENIE DO RUCHU

Chcesz pojechać najwyżej w Polsce położoną linią kolejową, przy okazji podziwiając wyjątkowe górskie krajobrazy? To stało się możliwe: od tego weekendu znów można przejechać pociągiem przez Góry Izerskie. Została właśnie uruchomiona linia ze Szklarskiej Poręby do Harrachova w Czechach.

Po ponad 65 latach na trasę kolejową przez Góry Izerskie powróciły pociągi. Każdego dnia trasę ze Szklarskiej Poręby do Harrachova i z powrotem pociąg będzie pokonywał osiem razy, a w weekendy nawet dziesięć. Podróż zajmuje około 40 minut. Jakuszyce to najwyższy punkt trasy (886 m n.p.m.) i zarazem najwyżej położona stacja na obszarze Polski - wyżej niż stacja w Zakopanem.

Uroczyste otwarcie


Otwarcie linii tłumnie świętowali mieszkańcy Szklarskiej Poręby, którzy od lat robili wszystko, żeby przyspieszyć prace rewitalizacyjne torowiska. W ten jeden dzień każdy mógł za darmo przejechać się do Czech, podziwiając z okna pociągu malownicze widoki.

Do tej pory pociągi PKP kończyły bieg na stacji Szklarska Poręba Górna. Dalej, do Jakuszyc, czeskiego Harrachova czy nawet Liberca pojechać pociągiem już nie było można.

amk/sk

[link widoczny dla zalogowanych]
Zobacz profil autora
Slaworow
Administrator



Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 3208 Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław - Oder Vorstadt

PostWysłany: Nie 0:22, 04 Lip 2010 Powrót do góry

Obecnie Urząd Marszałkowski prowadzi starania, by przejąć od PKP linię numer 285, czyli Wrocław - Świdnica - Zagórze Śląskie - Jedlina Zdrój. Trwa to już jakieś trzy lata co prawda, ale idzie ku dobremu. Najnowsze newsy są takie, że Urząd Marszałkowski będzie mógł wreszcie przejąć odcinek Świdnica Przedmieście - Świdnica Miasto. To krok w stronę rewitalizacji linii.


Dolny Śląsk przejmie linię kolejową nr 771

Zarząd Województwa Dolnośląskiego zgodził się na przejęcie linii kolejowej nr 771 Świdnica Przedmieście – Świdnica Miasto.

Trwają prace formalne nad przejęciem przez Samorząd Województwa Dolnośląskiego linii kolejowej nr 285, łączącej Wrocław z Jedliną Zdrój. Spółka PKP SA zasugerowała, że przekazaniu tej trasy na własność Województwa Dolnośląskiego powinno towarzyszyć oddanie także linii nr 771, łączącej stacje Świdnica Przedmieście i Świdnica Miasto. Zarząd Województwa Dolnośląskiego wyraził zgodę na jej przejęcie, wraz z nieruchomościami i całą infrastrukturą.

Przekazanie przez PKP S.A. na własność Samorządu Województwa Dolnośląskiego linii nr 771 przyniesie wymierne korzyści. Dzięki temu, przewoźnicy kolejowi operujący na trasie Wrocław – Świdnica będą zgłaszać rozkłady jazdy u tego samego zarządcy. Pozwoli to przygotować ofertę przewozową dopasowaną idealnie do potrzeb pasażerów i rozszerzyć ofertę przewozową spółki Koleje Dolnośląskie S.A.

[link widoczny dla zalogowanych]
Zobacz profil autora
Slaworow
Administrator



Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 3208 Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław - Oder Vorstadt

PostWysłany: Wto 20:22, 06 Lip 2010 Powrót do góry

Tu można zobaczyć fotorelację z odbudowywanej właśnie linii kolejowej do Tłumaczowa. Szokujące jest jak szybko prywatny inwestor zdołał wyremontować kawał linii, z wymianą torowiska, podbudowy i budową niemal zupełnie od podstaw dwóch wiaduktów. PKP lub KD, gdyby któreś z nich miało się zabrać za remont, męczyłoby się chyba kilka lat.

[link widoczny dla zalogowanych]

Obecnie linia ta nie prowadzi do Czech, od strony Polskiej będzie urwała się jakieś 300 metrów od granicy. Ponoć rozebrano ten odcinek w 1945 roku w związku z jakimś incydentem granicznym, że niby to Czesi chcieli zaanektować Kotlinę Kłodzką (podobnie linię z Kudowy Zdrój do Nachodu). Do odbudowy od zera zostaje więc te 300 metrów plus remont około 1,5 km odcinka trasy po stronie Czeskiej, by można było tamtędy puścić składy pasażerskie. Jakoś o Czechów jestem spokojny, natomiast obawiam się o te 300 metrów po stronie polskiej.

Ponoć jakieś tam rozmowy obu samorządów są prowadzone. Ja tylko mam nadzieję, że Czesi nie zniechęcą się po fiasku i porażce uruchomienia linii kolejowej Szklarska Poręba - Jakuszyce - Korenov. Dla niewtajemniczonych powiem krótko o co chodzi. Pociąg tej relacji nie dojeżdża do Korenova, jak to było zapowiadane, tylko do Jakuszyc, a stamtąd do celu pasażerów wozi Kolejowa Komunikacja Zastępcza - czyli autobusy. Tylko skład z VIP-ami w dniu otwarcia linii dojechał do Korenova, zresztą na bardzo krótko. Dlaczego?

Otóż Urząd Transportu Kolejowego zażądał, że między stacjami polskimi i czeskimi musi być poprowadzona specjalna kolejowa linia telefoniczna, której obecnie nie ma. UTK nie wyraził zgody na połączenie z wykorzystaniem zwykłych linii telefonicznych, czy telefonii komórkowej, do celów służbowych. Mamy więc XXI wiek i nie możemy otworzyć linii z powodu, że nie ma wkopanego kabla. Bo takie są przepisy i NIEDASIE inaczej.

Otwarcie linii do Korenova to przykład jak nie należy wznawiać połączeń kolejowych.

[link widoczny dla zalogowanych]


Ostatnio zmieniony przez Slaworow dnia Wto 20:23, 06 Lip 2010, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Slaworow
Administrator



Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 3208 Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław - Oder Vorstadt

PostWysłany: Sob 21:00, 07 Sie 2010 Powrót do góry

Pociągi ze Szklarskiej Poręby do Jakuszyc kursują do 12 sierpnia


Do 12 sierpnia będą kursowały szynobusy ze Szklarskiej Poręby do Jakuszyc.

Pociągi "Kolei Izerskiej" między Szklarską Porębą Górną i Szklarską Porębą Jakuszycami będą kursowały do 12 sierpnia. Na odcinku Szklarska Poręba Jakuszyce - Harrachov funkcjonuje powiązana komunikacja autobusowa.

[link widoczny dla zalogowanych]



To już nawet nie jest śmieszne.
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)