Forum "Sztolnie" Strona Główna  
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 Kolej na Dolnym Sląsku Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Slaworow
Administrator



Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 3208 Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław - Oder Vorstadt

PostWysłany: Nie 16:02, 17 Paź 2010 Powrót do góry

Szynobusy do Wrocławia – czekamy na akt
Wtorek, 5 października 2010, 09:24, ostatnia aktualizacja: 2010-10-05 09:26

Kiedy ruszy rewitalizacja linii kolejowej Wrocław–Świdnica? Gdy samorząd województwa podpisze z PKP PLK S.A. akt notarialny o przekazaniu linii kolejowej i nieruchomości, na której szlak ten jest zlokalizowany. Następne kroki to ogłoszenie przetargu i wybranie wykonawcy prac.
W ubiegłym tygodniu Sejmik Województwa Dolnośląskiego zdecydował o wpisaniu projektu rewitalizacji linii kolejowej nr 275 z Wrocławia Głównego do Świdnicy oraz linii nr 771 relacji Świdnica Przedmieście – Świdnica Miasto do Wieloletniego Programu Inwestycyjnego dla Dolnego Śląska na lata 2007-2013. Wartość tej inwestycji to prawie 89 mln zł. W tej chwili trwają rozmowy między władzami województwa a spółką PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., która dotychczas zarządzała linią do Świdnicy. Władze spółki wyraziły już zgodę na przekazanie obu linii: nr 275 z Wrocławia Głównego do Świdnicy oraz łącznicy kolejowej nr 771 Świdnica Przedmieście – Świdnica Miasto.

[link widoczny dla zalogowanych]
Zobacz profil autora
Slaworow
Administrator



Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 3208 Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław - Oder Vorstadt

PostWysłany: Nie 16:03, 17 Paź 2010 Powrót do góry

Jelenia Góra: Po remontach pociągi znów będą pędziły 120 km/h

Rafał Święcki
2010-10-04 07:00:06, aktualizacja: 2010-10-04 11:33:13

Polskie Linie Kolejowe podniosą dopuszczalną prędkość pociągów na trasie z Jeleniej Góry do Wrocławia. Czas przejazdu ze stolicy Karkonoszy do stolicy Dolnego Śląska skróci się o 46 minut. Pociągi zaczną jeździć szybciej jeszcze w tym roku, po zakończeniu remontu najbardziej zniszczonych odcinków linii. Zakończenie prac zaplanowano w grudniu.

Obecnie pokonanie 128 kilometrów z Jeleniej Góry do Wrocławia zajmuje pociągom ponad cztery godziny. Jeleniogórzanie od lat narzekają na jakość tego połączenia. Wielu z tego powodu rezygnuje z usług kolei.

- Choć w pociągu byłoby mi wygodniej, wolę jeździć do Wrocławia autobusem. Podróż jest dwa razy szybsza - mówi Magda Jóźwik z Jeleniej Góry. Przejazd pociągiem też mógłby trwać około dwóch
godzin, ale nie pozwala na to fatalny stan torów. Żeby nie doszło do wypadku, maszyniści w wielu miejscach muszą zwalniać, nawet do 20 km/h. Niedawno takich miejsc na trasie było aż sto trzydzieści.

- Przez 20 lat na naprawy tej linii nie dostawaliśmy ani złotówki. Została doprowadzona do śmierci technicznej. Teraz potrzeba wielomilionowych nakładów, by przywrócić ją do dawnego stanu - przyznaje Jerzy Dul, dyrektor wrocławskiego oddziału Centrum Realizacji Inwestycji w spółce PLK.
Pieniądze na remonty linii Jelenia Góra - Wrocław pojawiły się w 2006 roku. W ciągu trzech lat zainwestowano w nią 65 mln zł. W tym roku warszawska centrala spółki hojniej sypnęła groszem. Na tory wiodące do Wrocławia przeznaczyła 50 mln zł. Zaplanowano siedem zadań inwestycyjnych. Prace są prowadzone na szlakach: Imbramowice - Żarów, Żarów - Jaworzyna Śląska, Mietków - Imbramowice. Zostaną też odnowione urządzenia na stacjach w Jaworzynie Śląskiej i Imbramowi-cach.

- Te remonty przyniosą zauważalne efekty. Odwołamy ograniczenia prędkości pociągów. Zostanie przywrócona prędkość konstrukcyjna linii. Na łukach pociągi będą mogły jechać 80 km/h, a na prostych rozpędzać się do 120 km/h - tłumaczy Jerzy Dul.

Polskie Linie Kolejowe planują kolejne remonty w przyszłym roku. Będą one prowadzone również w rejonie Wałbrzycha, bo tam stan torowisk jest najgorszy. Spółka planuje też wymianę starego systemu sterowania ruchem na nowocześniejszy. W przyszłości poprawi to przepustowość linii. Specjaliści szacują, że na tory będzie mogło wyjechać prawie 40 procent pociągów więcej. Kolejarze chcą zwiększyć liczbę składów towarowych, przewożących m.in. kruszywa.

Ekspres z lat 30.

W 1931 roku pociąg pokonujący trasę z Wrocławia do Jeleniej Góry na odcinku do Jaworzyny Śląskiej pędził ponad 120 km/h. Pod koniec lat 30. na najbardziej płaskich częściach trasy osiągał nawet 140 km/h.

[link widoczny dla zalogowanych]
Zobacz profil autora
Slaworow
Administrator



Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 3208 Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław - Oder Vorstadt

PostWysłany: Nie 16:04, 17 Paź 2010 Powrót do góry

Był sobie pociąg w Lwówku Śląskim…


piątek, 01 października 2010, 17:13
MK

edytowano:
05 października 2010, 08:59
MK


Pociąg linii 283 z Jeleniej Góry do Lwówka Śląskiego i do Bolesławca przez Zebrzydową nie kursuje od dnia dzisiejszego . Koleje Dolnośląskie bezterminowo zawiesiły trzy linie w województwie dolnośląskim. Od dzisiaj kursuje komunikacja zastępcza .

To nie pierwszy raz, kiedy przewoźnik Koleje Dolnośląskie zawiesza połączenie na wspomnianej trasie uruchamiając komunikacje zastępczą. Tym razem linia zostaje zawieszona bezterminowo, a Biuro Obsługi Klienta nie potrafi podać przyczyny zawieszenia linii.

- Wszystko jest na naszej stronie internetowej, a jak coś proszę wysłać do mnie email jak uda mi się znaleźć dyrektora technicznego to odpowiem jeszcze dzisiaj – mówi Magdalena Szulecka, rzecznik Kolei Dolnośląskich.

Na stronie internetowej Urzędu Marszałkowskiego można przeczytać tylko informację, że pociąg na linii 283 zostaje zawieszony z przyczyn technicznych do odwołania. Pasażerowie mają duży żal do przewoźnika, że ten nie poinformował na tablicach informacyjnych i na peronach o komunikacji zastępczej.

Linia z Jeleniej Góry przez Lwówek Śl. do Bolesławca będzie trzecim odcinkiem w województwie, na którym do odwołania wprowadza się zastępczą komunikację autobusową. Wcześniej KKS wprowadzono na linię Kłodzko Gł.- Kudowa Zdrój czy Legnica- Lubin - Głogów. W poniższych przypadkach Komunikacja Zastępcza kursuje nieprzerwanie od dłuższego czasu przyczyniając się do wygaszania popytu wśród potencjalnych pasażerów.

Komunikacja zastępcza będzie obowiązywać za następujące pociągi:
1. Pociąg nr 69723/2 - 04.58 Bolesławiec - Jelenia Góra 07.22
2. Pociąg nr 60723 - 08.15 Jelenia Góra - Lwówek Śl. 09.29
3. Pociąg nr 69724 - 11.26 Lwówek Śl. - Jelenia Góra 12.40
4. Pociąg nr 60725 - 12.57 Jelenia Góra - Lwówek Śl.14.09
5. Pociąg nr 69726 - 14.30 Lwówek Śl. - Jelenia Góra 15.44
6. Pociąg nr 60729 - 15.58 Jelenia Góra - Legnica 18.50


[link widoczny dla zalogowanych]


Ostatnio zmieniony przez Slaworow dnia Nie 16:07, 17 Paź 2010, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
oikudlaty




Dołączył: 01 Gru 2009
Posty: 184 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań/Kudowa

PostWysłany: Pon 15:27, 31 Sty 2011 Powrót do góry

Co dalej z linią kolejową?

PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiło właśnie przetargi na wykonanie dokumentacji, która posłuży przy remoncie linii kolejowych z Kłodzka do Kudowy Zdroju. Do końca 2012 r. kolej zapowiada remont linii.
Od marca zeszłego roku odcinek linii kolejowej z Kłodzka do Kudowy jest zamknięty. Kolejarze zawiesili kursowanie pociągów z powodu fatalnego stanu torowiska, przez większą cześć trasy składy jechały tu z prędkością 20 km/h. Dziś można przejechać komunikacją zastępczą - autobusem. Jest jednak szansa, że odcinek zostanie zmodernizowany i pociągi znowu wrócą na tory do Kudowy. Polskie Koleje Państwowe Centrum Inwestycji we Wrocławiu ogłosiły przetarg na modernizację lokalnej linii kolejowej nr 309. Kompletnie wyremontowane ma być torowisko na odcinku z Dusznik do Kudowy oraz tunel kolejowy w Kulinie. Zakończenie inwestycji planowane jest nie wcześniej niż do końca 2012 roku. Może ujrzymy wtedy na tej pięknej widokowej trasie nowoczesne szynobusy.

[link widoczny dla zalogowanych]

Marze o tym Very Happy
Zobacz profil autora
Slaworow
Administrator



Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 3208 Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław - Oder Vorstadt

PostWysłany: Śro 13:03, 23 Mar 2011 Powrót do góry

W Izerach pojadą latem czeskie pociągi

2011-03-21, Aktualizacja: 2011-03-21 15:30
Polska Gazeta Wrocławska Alina Gierak, Janusz Pawul


Dolnośląskie samorządy współpracują ze spółką Viamont Regio

Samorządy z Dolnego Śląska mają dość marazmu na torach. Zamierzają ożywić trasy, z których wycofały się Polskie Koleje Państwowe. Zanosi się na to, że nowe połączenia będą obsługiwać Czesi i Niemcy.

- Już wkrótce, bo w 2012 roku, zacznie u nas obowiązywać dyrektywa unijna o wolnych torach, więc trzeba się do tego przygotować - zapowiada Walery Czarnecki, starosta lubański.

Jednym z pomysłów na ożywienie torów jest propozycja uruchomienia Kolei Izerskich, które obsługiwałyby tzw. Pętlę Izerską. Nowa trasa zaczynałaby się i kończyła w Lubaniu.

- Pociągi kursowałyby
przez Zawidów i czeski Frydlant do Liberca. Stamtąd przez Jablonec nad Nisou i Tanvald do Harrachova i Szklarskiej Poręby, a potem dalej przez Jelenią Górę i do Lubania - wylicza starosta Czarnecki.

- Przy okazji myślimy o przywróceniu naszych lokalnych, zawieszonych od lat połączeń pasażerskich na linii Lubań - Leśna i Lubań - Zgorzelec - dodaje starosta.

Pierwszym krokiem, by ożywić nieczynne trasy kolejowe na pograniczu, jest decyzja o uruchomieniu na próbę już latem tego roku połączenia pasażerskiego z Lubania przez Zawidów do Liberca.

Trasę miałyby obsługiwać czeskie, lekkie szynobusy, które nie są tak wymagające, jeśli idzie o stan torowiska, jak polskie pociągi obsługujące lokalne połączenia na Dolnym Śląsku.

Uruchomieniem tego połączenia zainteresowana jest czeska spółka kolejowa Viamont, licząca się na rynku firma transportowa. Pomysł utworzenia kolejowej Pętli Izerskiej zaaprobowali zgodnie marszałek województwa dolnośląskiego Rafał Jurkowlaniec i zastępczyni hejtmana kraju libereckiego Lidie Vajnerova. Jeżeli projekt wypali, to powiat lubański zafunduje sobie atrakcję, która przyciągnie turystów z całej Europy. Tak wytyczona trasa nie miałaby sobie równych w całym Euroregionie Nysa.

PKP trasę z Lubania do Zawidowa zamknęły pod koniec lat 90. Teraz odbywa się tym szlakiem okazjonalnie ruch towarowy. Wprawdzie w latach 90. były plany uruchomienia pociągów z Jeleniej Góry do Pragi przez Zawidów i Liberec, ale nic z tego nie wyszło, bo Czechom wówczas na tym nie zależało. A polska strona nie nalegała.

Teraz się to zmieniło. Samorządy polskie i czeskie, widząc, jak rozwija się turystycznie miejscowości po obu stronach Izerów, postanowiły sięgnąć po atrakcyjne rozwiązania komunikacyjne.

O tym, że jest to dobra droga, świadczy popularność połączenia kolejowego: Jelenia Góra, Szklarska Poręba, Harrachov, Korenov.

Remont torów ze Szklarskiej Poręby do Harrachova kosztował 14 mln zł, z czego 3,6 mln zł dołożyła Unia Europejska.

Niewykluczone, że dolnośląskim samorządom uda się doprowadzić do szczęśliwego końca jeszcze jeden kolejowy projekt. Trwają rozmowy o uruchomieniu trasy z Kłodzka do Drezna przez Lubań i Zgorzelec. Trasę miałyby obsługiwać koleje niemieckie.

- Takie połączenie na pewno cieszyłoby się dużym zainteresowaniem ze strony turystów - zauważa Grzegorz Oleś z Komitetu Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych.

Na razie samorządy wraz z Komitetem szukają sojuszników, by wprowadzić w życie ten projekt. Na przeszkodzie może stanąć zły stan torów z Jeleniej Góry do Wałbrzycha.
Współpraca: Sławomir Piguła

Jakie jeszcze połączenia kolejowe warto wskrzesić na Dolnym Śląsku? Które mogą być atrakcyjne?


Źródło: [link widoczny dla zalogowanych]
Zobacz profil autora
Slaworow
Administrator



Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 3208 Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław - Oder Vorstadt

PostWysłany: Śro 12:21, 04 Maj 2011 Powrót do góry

Wrócą pociągi do Kudowy-Zdroju

Dariusz Wieczorkowski
Utworzono: 2011-05-04 08:15:00

Ponad rok temu kursowanie pociągu „Kamieńczyk” na odcinku od Kłodzka do Kudowy-Zdroju zostało zawieszone.

Stało się tak z powodu ciągłych awarii lokomotyw powodowanych fatalnym stanem torowiska. Składy nie były przystosowane do jazdy ze stałą prędkością 20 km/h.

- Dodatkowe trudności sprawiał trudny profil trasy, liczne łuki i duże nachylenie - mówi Jerzy Dul, Dyrektor wrocławskiego oddziału Centrum Realizacji Inwestycji PKP. - Zima też zrobiła swoje, tabor co chwilę ulegał awariom.

Od marca 2010 roku autobusy zastąpiły pociąg. Dziś już wiadomo, że przewozy wrócą do Kudowy.

- Wszystko dzięki porozumieniu z Urzędem Marszałkowskim, który w dużym stopniu sfinansuje te inwestycję - tłumaczy Dul. W tej chwili ogłoszony został przetarg na zaprojektowanie trasy. W przyszłym roku powinny ruszyć prace budowlane. Jeśli remont skończy się jesienią przyszłego roku, to nowe pociągi wjadą na trasę w grudniu 2012 roku. Koszt inwestycji to ok. 60 mln zł.

[link widoczny dla zalogowanych]
Zobacz profil autora
Slaworow
Administrator



Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 3208 Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław - Oder Vorstadt

PostWysłany: Śro 12:23, 04 Maj 2011 Powrót do góry

Gdyby kogoś to interesowało, to na tej picassie są ciekawe zdjęcia z odcinka Duszniki Zdrój - Kudowa Zdrój

[link widoczny dla zalogowanych]

Wrzucam też ze względu na malownicze Góry Stołowe, które uwielbiam, a szczególnie uwielbiam jesienią Smile
Zobacz profil autora
oikudlaty




Dołączył: 01 Gru 2009
Posty: 184 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań/Kudowa

PostWysłany: Wto 14:33, 31 Maj 2011 Powrót do góry

<iframe width="425" height="349" src="http://www.youtube.com/embed/kEVWgPsZIng" frameborder="0"></iframe>

filmik wrzucony przeszlo rok temu, ale ja slysze o tym pierwszy raz. ciekawe...
Zobacz profil autora
kondi87




Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 137 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ścięgny

PostWysłany: Czw 17:56, 09 Cze 2011 Powrót do góry

Z tego co pamietam to jakis czas temu burmistrzowie Karpacza i Pecu podpisali juz jakies porozumienie w tej sprawie. Nie wiem tylko jak to teraz bedzie wygladac po remoncie dworca w Karpaczu...
Zobacz profil autora
Slaworow
Administrator



Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 3208 Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław - Oder Vorstadt

PostWysłany: Pią 12:16, 23 Wrz 2011 Powrót do góry

Z Jeleniej Góry do Karpacza rowerem, zamiast pociągu?

Rafał Święcki
2011-09-21 10:34:29, aktualizacja: 2011-09-21 10:34:29

PKP przekażą samorządom tory wiodące do Karpacza. Kursy na linii dawno zawieszono. Ostatni pociąg osobowy do kurortu dojechał 1 kwietnia 2004 roku. Gminy Mysłakowice, Podgórzyn i Karpacz, na których terenie znajduje się torowisko, chętnie je wezmą. Po rozebraniu torów na nasypie powstanie trasa rowerowa.

Obecnie nie ma szans na przywrócenie kursów pociągów do kurortu. Jeśli ktoś wpadłby na taki pomysł, musiałby wyłożyć setki tysięcy złotych na remont. Wiele urządzeń jest zniszczonych, część ukradziono, a na całej długości trasy rosną samosiejki. Kilka lat temu samorządowcy przymierzali się z prywatnymi inwestorami do uruchomienia przejazdów kolejki retro, ale ten pomysł upadł.

- Wyliczyliśmy, że remont kilkuset metrów torów, od dworca w Karpaczu do granicy miasta, kosztowałby 150 tysięcy złotych - mówi Ryszard Rzepczyński, zastępca burmistrza Karpacza.
Jego zdaniem powrót pociągów nie ma dziś uzasadnienia ekonomicznego. Nikt nie może bowiem zagwarantować, że turyści i mieszkańcy zechcą jeździć do Karpacza koleją.

Teraz karkonoskie gminy chcą tory rozebrać i zbudować szlak rowerowy, który będzie częścią tzw. Pętli Karkonoskiej łączącej Karpacz, Miłków, Mysłakowice oraz Kowary.
- Po zakończeniu budowy jeleniogórskiej obwodnicy południowej będzie można połączyć istniejące fragmenty ścieżek. W ten sposób rowerem do Karpacza będzie można dojechać aż z Zabobrza - mówi Ryszard Rzepczyński.

Tadeuszowi Szulcowi, dyrektorowi wrocławskiego Oddziału Gospodarowania Nieruchomościami PKP, ten pomysł bardzo się podoba. - Rozbierzemy tory i przekażemy gminom nasyp - zapewnia.
PKP zależy jedynie, by utrzymać korytarz komunikacyjny i nie dopuścić do jego zabudowania na wypadek, gdyby w przyszłości pociągi miały tu powrócić.
Samorządy z powodzeniem zagospodarowują już inne nieruchomości przejęte od PKP. Dworzec w Karpaczu jest odnawiany. W przyszłym roku zostaną tu otwarte: Muzeum Zabawek i Informacja Turystyczna.

Dworzec przejmie wkrótce gmina Kowary. Chce go zagospodarować na Informację Turystyczną, restaurację i salę wystawową. Burmistrz Mirosław Górecki ma też pomysł na wykorzystanie swojego odcinka linii kolejowej (rozgałęzia się ona na trasie do Karpacza). Chciałby, żeby turystów woziły na niej drezyny. Można byłoby dojechać w ten sposób do Przełęczy Kowarskiej. Jest tam ponadkilometrowy tunel.

[link widoczny dla zalogowanych]


I jeden dobry komentarz pod artykułem:

zbulwersowany_turysta (gość) napisał:

Rozebrać łatwo
Jestem zapalonym rowerzystą, ale nie cieszą mnie ścieżki rowerowe kosztem linii kolejowych. Poza tym, czy ktoś sprawdził jak wielu turystów jeździ rowerami z Jeleniej do Karpacza? Jak przypuszczam po zdjęciu torów na nasypie nie położą drogi asfaltowej, więc po wiosennych roztopach nie prędko pojedzie się tym szlakiem to samo będzie jesienią. Czyli rozebrać tory by jeździć od końca maja do początku października raptem trochę ponad 4 miesiące (jak dopisze pogoda). Poza tym czy przyciągnie to turystów do Jeleniej by wysiąść z pociągu, wsiąść na rower i jechać z bagażem do Jeleniej?
Od kiedy zawieszono połączenie Jelenia Góra - Karpacz, miałem cichą nadzieję, że po latach zostanie przywrócone, tym bardziej, że ostatnio powstały Koleje Dolnośląskie, które przejmują obsługę linii nieczynnych, bądź zagrożonych zamknięciem. Wydawać by się mogło, że połączenie Legnica - Lwówek Śl. - Jelenia Góra, swobodnie by mogło być przedłużone do Karpacza, tak samo Zielona Góra - Węgliniec - Lubań Śl. - Jelenia Góra, a pociągi pośpieszne do Szklarskiej mogłyby mieć odczepiany ostatni wagon (czy dwa) które jechałyby do Karpacza. A może DB zechciało by uruchomić połączenie z Drezna do Karpacza – gdzie przyjeżdża wielu niemieckich turystów? Niestety stwierdzono, że połączenie paręnaście lat temu było nierentowne, więc teraz, gdy kolej zaczyna przeżywać renesans, to na pewno nadal nie będzie rentowne… Poza tym argumentem było, że dworzec jest za daleko od certrum – tak jak by nie istnieli przewoźnicy busów, taxówek, czy też konnych powozów (np. jak w Zakopanem) Na zachodzie dba się o komunikację kolejową w turystycznych terenach, szczególnie górzystych.
I jeszcze jedno podobno Czesi chcieli przewiercić tunel z Peca do Karpacza, gdzie wylot można było zrobić w okolicy dworca i skomunikować z pociągami polskimi – to by była promocja regionu! A pieniądze z Unii na pewno by się znalazły… ale lepiej linię Karpacz-Jelenia zaorać, niż w nią zainwestować.
Zobacz profil autora
Slaworow
Administrator



Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 3208 Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław - Oder Vorstadt

PostWysłany: Wto 21:15, 11 Paź 2011 Powrót do góry

Ponoć minister infrastruktury wstrzymał likwidację linii do Karpacza. Za to województwo ma zamówić porządne studium z analizą potencjału pasażerskiego na linii Jelenia Góra - Kowary z odgałęzieniem do Karpacza. Kasa na remont ma pójść z puli budżetowej przeznaczonej na rewitalizacje szlaków kolejowych. Kowarom bardzo zależy, bo wymyśliły sobie ośrodek sportów narciarskich oraz ułatwi to wywóz kruszyw z kamieniołomów Rudaw Janowickich, bez niszczenia dróg.
Być może za parę lat wrócą tu pociągi. To dobra wiadomość.
Zobacz profil autora
Slaworow
Administrator



Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 3208 Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław - Oder Vorstadt

PostWysłany: Wto 11:29, 08 Kwi 2014 Powrót do góry

Niekończący się remont linii do Kudowy Zdrój

Cytat:
Otwarta w grudniu 2013 r. po remoncie linia Duszniki Zdrój – Kudowa Zdrój zostanie za trzy tygodnie ponownie zamknięta, na ok. 2 miesiące. PKP PLK tłumaczy, że nie dało się tego uniknąć.

15 grudnia 2013 r. pociągi powróciły do na trasę Polanica – Duszniki – Kudowa. Remont 17-kilometrowego odcinka pochłonął prawie 66 mln zł, z czego ponad 41 mln zł stanowiło dofinansowanie unijne. Wcześniej, w czerwcu 2013 r., pociągi powróciły na trasę Kłodzko – Polanica Zdrój, który także przeszedł kompleksowy remont.

Teraz Koleje Dolnośląskie poinformowały, że od 1 kwietnia na trasie Duszniki – Kudowa wprowadzona zostaje zastępcza komunikacja autobusowa.

– Autobusy komunikacji zastępczej kursować będą drogą krajową nr 8 z pominięciem stacji Kulin Kłodzki, co pozwoli na zachowanie czasu zbliżonego do podróży pociągiem. Komunikacja zastępcza obowiązuje do dnia 26 kwietnia 2014 r. [czyli do dnia, w którym nastąpi najbliższa roczna korekta rozkładu – red.] Niemniej jednak, po 27 kwietnia, prawdopodobnie do końca maja zostanie ona przedłużona. Sposób organizacji komunikacji zastępczej jest aktualnie uzgadniany z organizatorem przewozów na Dolnym Śląsku i zarządcą infrastruktury – informuje „Rynek Kolejowy” Justyna Stachniewicz, rzecznik Kolei Dolnośląskich.

Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP PLK, precyzuje, że zamknięcie linii ma potrwać do 29 maja. Przyczyną ponownego zamknięcia trasy do Kudowy jest konieczność dokonania kompleksowego remontu wiaduktu w rejonie Kulina Kłodzkiego.

– Zakres wykonanych robót na linii 309 na odcinku Duszniki-Kudowa Zdrój obejmował m.in. wiadukt za Kulinem w zakresie prac remontowych. Podczas prac stwierdzono jednak, że wymaga on gruntownej przebudowy, na którą musi zostać sporządzona nowa dokumentacja projektowa. Aby nie hamować postępu robót realizowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego, wiadukt został włączony do osobnego zadania, które będzie realizowane w kwietniu. Dokładne określenie stanu obiektu możliwe było dopiero po zdjęciu toru i elementów konstrukcji. Wzmocnienie konstrukcji obiektu zostanie uzyskane poprzez wprowadzenie w światło wiaduktu „viaconu” ze stalowej blachy falistej i wypełnienie przestrzeni między „viaconem”, a sklepieniem zagęszczoną zasypką piaskowo-żwirową i masą betonową. Roboty obejmą również wzmocnienie skarp przy wiadukcie – informuje Mirosław Siemieniec.


Źródło [link widoczny dla zalogowanych]

Mam nadzieję, że kiedyś przyjdzie kolej na remont linii do Stronia Śląskiego, którą niestety nie dane mi było się przejechać. Zbyt krótko żyję Sad
Zobacz profil autora
Slaworow
Administrator



Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 3208 Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław - Oder Vorstadt

PostWysłany: Pon 11:31, 08 Cze 2015 Powrót do góry

Cytat:
Zniknie 150 kolejowych ruder. PKP chce wyburzyć m.in. dworce, budynki mieszkalne, wiadukty

Polskie Koleje Państwowe ogłosiły przetarg na rozbiórkę ponad 2000 starych obiektów kolejowych. 150 z nich znajduje się na Dolnym Śląsku. Szacowane koszty tej wielkiej operacji rozbiórkowej to ponad 17 mln złotych. Wśród obiektów, których PKP zamierza się pozbyć, są: dworce, nastawnie, wieże ciśnień, budynki mieszkalne, gospodarcze, wiadukty, szalety, instalacje oświetleniowe, a nawet schrony.

Porządki zaplanowano także w infrastrukturze kolejowej Wałbrzycha. Ma zniknąć część obiektów magazynowych i gospodarczych (np. budynek byłej stołówki) na ul. Żelaznej, Dworcowej i Reymonta oraz posterunek przejazdowy na ul. Żeromskiego. We Wrocławiu zostanie rozebrana kotłownia i sieć cieplna przy ul. Mościckiego. W Bystrzycy Kłodzkiej zniknie z krajobrazu wieża ciśnień przy linii Wrocław - Międzylesie. W Kłodzku kolej pozbędzie się m.in. hali napraw w byłej parowozowni. Budynek został wyłączony z eksploatacji w latach 90., a część dachu się zawaliła. Zmieni się też otoczenie dworca w Janowicach Wielkich. Do rozbiórki przeznaczono: toaletę, magazyn i budynek służb utrzymania ruchu.



[link widoczny dla zalogowanych]

Ale wieże ciśnień to chyba są zabytkowe?
Zobacz profil autora
menda




Dołączył: 22 Lut 2009
Posty: 219 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ja miejscowy jestem

PostWysłany: Pon 12:49, 08 Cze 2015 Powrót do góry

"(...) oraz posterunek przejazdowy na ul. Żeromskiego(...)" - ten, który w ubiegłym roku został wyremontowany za fchój unijnej kasy?
Zobacz profil autora
menda




Dołączył: 22 Lut 2009
Posty: 219 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ja miejscowy jestem

PostWysłany: Pią 11:42, 12 Cze 2015 Powrót do góry

Sam sobie odpowiadam Very Happy: sądząc po numerach działki to jednak chodzi o małą ruderkę naprzeciwko
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)