FAQ
•
Szukaj
•
Użytkownicy
•
Grupy
•
Galerie
•
Rejestracja
•
Profil
•
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
•
Zaloguj
Napisz odpowiedź
Forum "Sztolnie" Strona Główna
»
Wrocław
» Napisz odpowiedź
Napisz odpowiedź
Użytkownik:
Temat:
Treść wiadomości:
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje:
HTML:
TAK
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz HTML w tym poście
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
$1
Kod potwierdzający:
$3
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
Mac
Wysłany: Czw 12:29, 26 Lut 2015 Temat postu:
Nie wiem, ale wydaje mi się że jest to trochę za mało jak na cały skład. Wygląda na jeden element. Gdzie lokomotywa np. ??
Gość
Wysłany: Czw 9:50, 26 Lut 2015 Temat postu:
Przy okazji, tu nawet nie pasują działa, bo te tutaj są w wieżach z Panzer IV, a więc 75mm, a Poersel miał mieć uzbrojenie główne w kalibrze dział 88, no i nie w wieżach czołgowych przecież.
Gość
Wysłany: Czw 9:46, 26 Lut 2015 Temat postu:
Ten ze zdjęcia to nawet nie jest Poersel. To jest model wagonu pancernego z 1943 roku, chyba produkowany w Steyr, zdjęcie zaś pochodzi z książki "Deutsche Panzerzuege".
Bajki w stylu Figla-Kwietnia można sobie darować na wstępie.
Pociąg na pewno też nie stał w miejscu ostatniej naprawy, i też zarazem budowy, bo monografia zakładu nic nie wspomina żeby taki asortyment tam po wojnie zastano.
Slaworow
Wysłany: Wto 11:18, 24 Lut 2015 Temat postu: Pociąg pancerny Pörsel
Podobno w czasie walk Festung Breslau używano pociągu pancernego. Jego nazwę - "Pörsel" - nadano od nazwiska porucznika wojsk przeciwlotniczych, któremu to komendant Festung Breslau von Ahlfen zlecił zadanie budowy i dowodzenia pociągu.
Budowę rozpoczęto zdaje się już podczas oblężenia. Pojazd skonstruowano w trzy tygodnie i wyposażono w dość mocne uzbrojenie. Pociąg wszedł do walki w rejonie Muchoboru Małego i Kuźnik.
Jak pisze Wojtek na stronie kolejdolnyslask.blogspot.com
Wojtek napisał:
Pociąg pancerny "Pörsel" wszedł do walki w rejonie Muchoboru Małego. Skład kursował na linii Kuźniki - Muchobór Mały. Wspierał walczącą tam piechotę niemiecką pułku Hanf stacjonującego na Żernikach. Jego podstawowym zadaniem była ochrona nieistniejącego już dzisiaj lotniska na Gądowie. Według wspomnień niemieckich komendantów twierdzy generałów Ahlfena i Niehoffa, w ciągu 10 dni walk, "Pörsel" zniszczył 10 radzieckich czołgów i zestrzelił 3 samoloty. Według innych źródeł było to o 1 samolot i 3 czołgi mniej.
1 kwietnia silny ogień radzieckiej artylerii wyeliminował pociąg z walki. Uszkodzona została lokomotywa, a załoga poniosła straty wynoszące 30 proc. pierwotnego stanu. Skład został wycofany na tyły, gdzie poddano go remontowi i uzupełniono straty. Następnie skierowano go na linię Karłowice - Różanka w rejon działania pułku Sauer.
Źródło:
Link!
Dalsze informacje o pociągu się urywają - gdzie znajdował się w chwili kapitulacji, jakie były dalsze losy pojazdu - czy zabrali go Ruscy, czy może zniszczyli go sami Niemcy przed kapitulacją, czy pocięto go na żyletki nie wiedząc nawet co to było?
Niektórzy sugerują, że taki pociąg nigdy nie powstał, ponieważ nie ma go w wykazie broni przejętej od Niemców po kapitulacji, nie ma też o nim meldunków w dokumentach radzieckich. Ale z drugiej strony była to zaimprowizowana jednostka, stworzona podczas oblężenia.
Jest to zdaje się jedyne zdjęcie, rzekomo przedstawiające pociąg pancerny "Pörsel"
Wśród różnych historii, w tym i tych spod mchu i paproci jest taka, że pociąg stoi do dziś przy peronie nieodkrytego dotąd podziemnego dworca we Wrocławiu.
Czy ktoś może wie coś więcej na temat pociągu?
Forum "Sztolnie" Strona Główna
»
Wrocław
» Napisz odpowiedź
Skocz do:
Wybierz forum
Eksploracja | Poszukiwania | Turystyka
----------------
Wrocław
Wałbrzych
Kamienna Góra
Fabryki zbrojeniowe
Pałace, zamki, kościoły...
Obiekty Riese
Obiekty hipotetyczne
Technika i przemysł Dolnego Śląska
Bezpieczeństwo
Sprzęt
Techniki eksploracyjne
Pierwsza pomoc
Sprzęt oświetleniowy
Sprzęt wodny
Sprzęt używany w technikach linowych
Międzyrzecki Rejon Umocniony i okolice
Barter Board - Giełda
Dream Jump
Obiekty Zagraniczne
Stare Zagłębie Miedziowe
Technologia w eksploracji
Współpraca
Czechy
Niemcy
Słowacja
Literatura górnicza
Mapy
Górnictwo
Zlate Hory
Jaskinie Beskidzkie
Jaskinie Dolnego Śląska
Jaskinie Jury Krakowsko - Częstochowskiej
Górnictwo Gór Sowich
Kopalnie Zagłębia Wałbrzyskiego, Gór Wałbrzyskich i Kamiennych
Masyw Grochowej
Kopalnie Gór i Pogórza Kaczawskiego
Górnictwo Gór i Pogórza Izerskiego
Rudawy Janowickie
Kotlina Kłodzka
Kopalnie Przedgórza Sudeckiego
Karkonosze
Dolny Śląsk
Górny Śląsk
Jaskinie Tatrzańskie
Jaskinie Zagraniczne
Jaskinie Gór i Pogórza Kaczawskiego
Jaskinie Kotliny Kłodzkiej
Małopolska, Podkarpacie i okolice
Draining
Nurkowanie pod ziemią
Szlaki turystyczne
Schroniska
Miedzianka i okolice
Kopalnia uranu w Kowarach
Stajnia Petzla
Krobica - Gierczyn - Przecznia
Uwaga!
Forum przeniesione na nowy adres
Klub Forum
----------------
Wrocławskie Fortyfikacje
Patronaty
----------------
Jelenia Góra
Obiekty wojskowe
Skarby | Skrytki | Depozyty
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2002 phpBB Group ::
FI Theme
:: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Regulamin