Forum "Sztolnie" Strona Główna  
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 Niwnice - Simonishauser Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Szwajcar




Dołączył: 26 Sie 2009
Posty: 210 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław/Legnica

PostWysłany: Wto 20:15, 15 Cze 2010 Powrót do góry

Simonishauser czyli Szymonki to zrujnowany przysiółek wsi Niwnice pod Lwówkiem Śląskim.
Najstarszym obiektem jest ruina kościoła ufundowanego w roku 1700 przez właściciela Niwnic, Christiana Wenzela.
Image
Image
Image
Image
Poza tym parę zrujnowanych domów, w tym Dom Szymona - budynek klasztoru. Domy zniszczone w 1945, gdzieniegdzie można wcisnąć się do piwnic.
Image
Image
Całości dopełnia kaplica ze stacją końcową drogi krzyżowej, resztki stacji drogi krzyżowej z piękną, starą aleją oraz cmentarz na którym widać ślady działalności hien. W kaplicy przed wojną znajdowały się naturalnej wielkości włoskie rzeźby przedstawiające ostatnią wieczerzę.
Image
Image
Image
Samochód najbliżej zostawić można koło przejazdu kolejowego w Niwnicach, autem terenowym da się dojechać pod sam klasztor.
Zobacz profil autora
Slaworow
Administrator



Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 3206 Przeczytał: 44 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław - Oder Vorstadt

PostWysłany: Wto 21:23, 15 Cze 2010 Powrót do góry

Fajne miejsce, a może jakaś mapka z dojazdem?

W jaki sposób ten kompleks popadł w ruinę? Wyzwolicielska armia czerwona?
Zobacz profil autora
Szwajcar




Dołączył: 26 Sie 2009
Posty: 210 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław/Legnica

PostWysłany: Wto 21:33, 15 Cze 2010 Powrót do góry

Najprawdopodobniej obiekt został zniszczony w czasie bitwy o Lubań w 1945 r., na tym terenie toczyły się ciężkie walki.
Jutro będzie mapka Smile
Zobacz profil autora
tegroup




Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 710 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piastowski Breslau

PostWysłany: Wto 23:50, 15 Cze 2010 Powrót do góry

Też ostatnio znaleźliśmy stary cmentarz z pootwieranymi grobami. Wrzucę zdjęcia jutro.
Zobacz profil autora
BSWolf




Dołączył: 15 Gru 2008
Posty: 745 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 10:42, 16 Cze 2010 Powrót do góry

takich cmentarzy jest na wszelkich bylych ziemiach odzyskanych, od groma, nawet w granicach Wroclawia jest takich kilka...
Zobacz profil autora
tegroup




Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 710 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piastowski Breslau

PostWysłany: Śro 23:47, 16 Cze 2010 Powrót do góry

Smutne... Za to potrafimy drzeć japy o nasze groby. Może najpierw pokażmy innym jak to się robi...
Zobacz profil autora
Szwajcar




Dołączył: 26 Sie 2009
Posty: 210 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław/Legnica

PostWysłany: Pon 17:27, 21 Cze 2010 Powrót do góry

Spóźniona ale jest:
Image
Po sesji jak będzie czas, pomyślę nad zrobieniem jakiejś ludzkiej mapy prezentowanych obiektów Smile
Zobacz profil autora
blade71




Dołączył: 30 Cze 2010
Posty: 18 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubań

PostWysłany: Pią 23:30, 22 Cze 2012 Powrót do góry

Temat bardzo stary ale ciekawy temat.Niedaleko od tych miejsc prezentowanych na zdjęciach jest tunel, ,,sztolnia",stara ale piękna.Jakieś 300 do 400 m. długości,nie zbadana i wokół której ostatnio jest sporo szumu z powodu zdjęć z 1961r.gdzie weszli jacyś licealiści.Byłem tam dziś i mam fajne foty.
Zobacz profil autora
WPR
Administrator



Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 674 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 0:46, 23 Cze 2012 Powrót do góry

zapuszczaj foty Wink
Zobacz profil autora
komar38
Gość





PostWysłany: Nie 23:21, 23 Lis 2014 Powrót do góry

Dziś włócząc się po lesie wokół Szymonek jakieś 300-400 m niemal na płn od ruin kaplicy, w środku lasu znalazłem obudowany ułożonymi kamieniami otwór o średnicy pewnie ok 1 m, i głębokości jakieś 1,5 m. z dnem zasypanym suchymi liśćmi. Coś jakby studnia. Zrobiłem zdjęcie ale nie wiem jak to tu umieścić. Wie ktoś co to może być?
Szwajcar




Dołączył: 26 Sie 2009
Posty: 210 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław/Legnica

PostWysłany: Pon 2:01, 24 Lis 2014 Powrót do góry

Studnia właśnie Wink
Kiedyś teren klasztoru nie ograniczał się do okolic obydwu kaplic. Były zabudowania gospodarcze, do nich przylegały sady, to co teraz wydaje się odległe od klasztoru, niegdyś było na jego terenie.
A tego typu studni było w okolicy kilka i z tego co mi wiadomo z opowiadań rodzinnych nie były to klasyczne studnie z lustrem wody parę metrów od zrębu tylko coś mocno głębokiego.
Zobacz profil autora
komar38
Gość





PostWysłany: Nie 20:55, 30 Lis 2014 Powrót do góry

Dzięki za info Smile. W internecie znalazłem tylko jedną pocztówkę z kilkoma małymi zdjęciami, dlatego myślałem, że tam był kościół, kaplica, i może coś jeszcze, a tu widać, że mogło być tam więcej zabudowań. Ma ktoś może jakieś inne zdjęcia, poza tą pocztówką, Simonishauser sprzed zniszczenia? Urocze miejsce, fajnie byłoby zobaczyć je za czasów świetności.
Dziś szukałem w tamtych okolicach sztolni, o której możne przeczytać w internecie, ale nie udało mi się znaleźć (może ktoś zapodać jakieś namiary?). Trafiłem za to przy wejściu do jakiegoś starego kamieniołomu piaskowca na coś w rodzaju małej piwnicy/miejsca schronienia/ z wąskim na ok 0,5 m zejściem między kamieniami do niewielkiego,obudowanego ułożonymi kamieniami, pomieszczenia, sklepionego kolebkowo, orientacyjnie ok 3 x 3 m.
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)